King of the Belgians (2016)

België
Mockumentary / Komedie

geregisseerd door Peter Brosens en Jessica Woodworth
met Peter Van den Begin, Lucie Debay en Titus De Voogdt

De Koning der Belgen is op een missie in Istanboel wanneer zijn koninkrijk uiteenvalt: hij moet onmiddellijk terug om zijn land te redden. Omdat een zonnestorm alle luchtverkeer platlegt, ontsnapt de Koning met behulp van een Britse documentairemaker aan de Turkse veiligheidsdiensten. Zijn odyssee door de Balkan geeft de Koning weer zin aan het leven.

avatar van EIGER3970
Inderdaad, bulgaars parlement!

avatar van Walter S.
Drulko Vlaschjan schreef:
Zelf was ik pas blij toen ik eruit mocht.

Een bioscoop waar je opgesloten zit en niet weg mag voor de film voorbij is? Apart, ik kan altijd gewoon weg als ik er niks aan vind.

avatar van Drulko Vlaschjan
Walter S. schreef:

Leuke grap.

avatar van Esteban
Een film die constant tussen twee stoelen in valt. We hebben het allemaal al eerder gezien, maar dan scherper, vlotter, origineler en veel consequenter. Als mockumentary nooit geloofwaardig, als komedie veel te flauw, als road movie weinig memorabel en de personages te oppervlakkig. Peter Van Den Begin was het lichtpuntje, een halve ster extra voor zijn vertolking.