Flash Gordon (1936)

Sciencefiction

geregisseerd door Frederick Stephani
met Buster Crabbe, Jean Rogers en Charles Middleton

Een planeet die op de aarde afraast, veroorzaakt een waar pandemonium. Maar de hoogbegaafde wetenschapper Dr. Hans Zarkov hoopt een ramp te voorkomen door met zijn nieuwe experimentele raket naar deze naderende planeet te reizen. Twee vreemden, de atletische Flash Gordon en de aantrekkelijke blondine Dale Arden, gaan met hem mee. Aangekomen op de planeet blijkt deze Mongo te heten. Een planeet waar wonderen gebeuren, er onderling door fracties gestreden wordt en waar dodelijke gevaren zijn. Mongo wordt bestuurd door de sinistere keizer Ming, die zijn eigen plannen heeft met de aarde. Kunnen Zarkov, Flash en Dale, slechts gewapend met kennis en sexappeal, Ming stoppen?