Black Magic (1944)

Alternatieve titels: Charlie Chan in Black Magic | Charlie Chan: Meeting at Midnight | Meeting at Midnight

Mystery / Misdaad

geregisseerd door Phil Rosen
met Sidney Toler, Mantan Moreland en Frances Chan

Als Birmingham Brown (Mantan Moreland) een baan aanneemt als butler voor de familie Bonner, weet hij niet dat het spirituele zwendelaars zijn die neppe seances houden. Het wordt pas echt bizar, als er tijdens een seance een dode valt en Charlie Chans dochter Frances verdacht wordt.

avatar van Mac Hammer Fan
Een aantal frauduleuze spiritisten houden met enkele argeloze bezoekers een occulte seance en Mr. Bonner wordt vermoord. Er kan geen kogel in de wonde gevonden worden en zijn vrouw wordt later gehypnotiseerd en pleegt zelfmoord. Charlie Chan moet het mysterie ontrafelen.
Als mystery werkt het verhaal wel, maar de komische intermezzo's zijn minder geslaagd. Gedraaid met een minimaal budget maar toch nog redelijk vermakelijk.