Shadows over Chinatown (1946)

Mystery

geregisseerd door Terry O. Morse
met Sidney Toler, Mantan Moreland en Victor Sen Yung

De Chinese detective Charlie Chan is onderweg naar San Francisco om een moordzaak te onderzoeken, wanneer hij een vrouw ontmoet. Die vrouw, mevrouw Conover, is op zoek naar haar verdwenen dochter. Ook komt Chan Jeff Tilford tegen, die op zoek is naar zijn verdwenen verloofde. Het blijkt dat beiden op zoek zijn naar dezelfde vrouw, Mary Conover. Chan krijgt ook te maken met een moordbende, die het verzekeringsgeld van hun slachtoffers int.

avatar van Dutchfan
Sfeervolle, maar -voor mij- iets mindere aflevering uit de "Charlie Chan" reeks met Sidney Toler als Charlie Chan.

Charlie Chan ontmoet tijdens een busreis naar San Francisco twee oudere dames (Mary Gordon en Dorothy Granger) die op zoek zijn naar de kleindochter (Tanis Chandler) van een van hen (Gordon).

Charlie besluit ze te helpen en krijgt al gauw te maken met criminelen die een escortbureau leiden.

Op zich een aardige film , maar het verhaal heeft hier en daar wel te lijden onder een wel erg onwaarschijnlijke verhaallijn.