• 8.262.816 stemmen

The Saint in London (1939)

Mystery / Misdaad | 77 minuten

Genre: Mystery / Misdaad

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten

Geregisseerd door: John Paddy Carstairs

Met onder meer: George Sanders, Sally Gray en David Burns

IMDb beoordeling: 6,4 (825)

Plot The Saint in London

"He's at it again! Fiction's fighting man of mystery! Chasing down the most dramatic crime in London legend! Shock-charged drama--with a peppery bit of love on the side! You'll laugh--shiver--THRILL!"

The Saint keert opnieuw terug naar Londen, waar hij door een vriend tips krijgt over een mysterie, waarbij ene Bruno Lang betrokken zou zijn. Met de hulp van zijn partner en de jonge Penny Parker stuit hij op een kwaadaardig plan waarbij een miljoen pond op het spel staat.

image

Bruno Lang

Count Stephen Duni

avatar van neo

neo (crew films)

Van 39' tot 1941 speelde George Sanders maar liefst 5 keer de rol van Simon Templer in een film. The Saint In London was zijn tweede in rij. Regisseur Carstairs regisseurde ook tweemaal een aflevering van de serie met Roger Moore uit de jaren zestig. De gehele cast is goed van In London, er zitten een serie erg scherpe dialogen in en zelfs het nogal magere mysterie staat het vermaak niet in de weg. 3.5 sterren

avatar van joe black

joe black

Ik ken enkel de serie, met Roger Moore. Wel een toffe serie. Heeft Roger nooit een "saint" film gespeeld in de jaren zestig???

avatar van neo

neo (crew films)

Ja. Vendetta for the Saint en The Fiction Makers staan op moviemeter.

avatar van Darbie

Darbie

British.......no.

Boring.....yes.

avatar van thunderball

thunderball

neo schreef:

Ja. Vendetta for the Saint en The Fiction Makers staan op moviemeter.

Zijn feitelijk beiden 2 dubbele aan elkaar geplakte afleveringen, uit de TV-serie, die destijds los gewoon eerst op TV uit gezonden zijn.

avatar van Brix

Brix

Er zijn heel wat Saint acteurs geweest, maar er kan er maar een de beste zijn, en dat is zonder enige twijfel George Sanders.

De cast in deze film is uitstekend, het sfeertje ook, de humor leuk en het verhaal vermakelijk.

Ook leuk om te zien dat het geliefkoosde wapen van Simon Templar (een werpmes dat hij verborgen in zijn mouw meedraagt) hier aan bod komt.

In de boeken van Leslie Charteris (die ik in mijn jonge jaren verslonden heb) gaf Templar het mes zelfs een naam, Anna!

avatar van mrklm

mrklm

George Sanders keert terug als "The Saint" in de derde film uit deze reeks. In dit vlotte, maar naar huidige maatstaven weinig opzienbarende misdaadmysterie werkt Simon Templar a.k.a The Saint samen met de onervaren, maar vindingrijke Penny Parker [Sally Gray] om een geldvervalser te ontmaskeren. Redelijk onderhoudend ondanks de technische beperkingen (waaronder opzichtige achtergrondprojecties), maar gezien het beperkte budget levert regisseur John Paddy Carstairs een degelijke film af.