Miami Vice (2006)

2,91 (1959)
1959 stemmen

Verenigde Staten / Duitsland / Paraguay / Uruguay
Misdaad / Actie
134 minuten / 140 minuten (unrated director's edition)

geregisseerd door Michael Mann
met Colin Farrell, Jamie Foxx en Li Gong

Miami Vice detectives Sonny Crockett en Ricardo Tubbs krijgen de opdracht undercover te gaan, om drie aan elkaar gerelateerde moorden op te lossen. Hiervoor moeten zij zich voordoen als drugtransporteurs, die zendingen Zuid-Florida binnenloodsen. Sonny krijgt bovendien een affaire met Isabella, de vrouw van één van de drugsdealers.

avatar van krosnicky
Dit was mijn 1 ste ervaring met Miami Vice heb deze gekocht samen met de 5 seizoenen van de serie en heb besloten om 1 ste de film te zien en dan pas de serie de film was prima had soms wat saaie stukken maar was doordeband nog leuk maar toen bekeek ik de serie en toen zij ik van wat is dit alles is gewoon super aan die serie de actie , de Ferarri , Don Johnson , en dan die soundtrack mega en dan dacht ik terug aan die film en zij ik ....... Nope oké farrell hij probeert maar Don Johnson Is Sonny Crockett en zonder Don Johnson werkt dat niet als je de serie niet gezien hebt is dit nog een goeie film maar als je dan de serie bekijkt en je ziet dan het origineel concept en hoe het er zou moeten uit zien dan is dit niet echt een super film en ik begrijp het niet Mann heeft meegewerkt aan de serie dan zou hij toch er in geslaagd moeten zijn om toch een deftige film af te leveren maar nee het is dit geworden.
Met andere woorden ga snel de serie checken tegen episode 6 heb je al een heel ander beeld van de film en snap je ook waarom hij zo weinig sterren heeft

avatar van Vdk_Movie
Kondoro0614 schreef:
Ik probeer nu al enige keren mezelf te vermaken met ‘Miami Vice’ alleen komt het er maar niet uit, ik kan geen grip krijgen op de film, oninteressant en soms best saai om te volgen al zeg ik het zelf. Ik heb de film nu al meerdere keren gekeken, denk al wel meer dan vier keer (dat is veel voor mij) maar ik ben zelden (één a twee keer) bij het einde gekomen en gister is het me gelukkig ook wel weer gelukt alleen zag ik dat ik mijn stem had verwijderd en er nog geen mening op had.

Ik ben persoonlijk fan van de films die ‘Michael Mann’ gemaakt heeft, al is het ‘Heat’ het maakt mij niet uit, de beste man weet mij altijd wel te vermaken en goed ook. Van machtige soundtracks tot heerlijke casting, ‘Mann’ heeft het vaak allemaal en weet dit ontzettend goed uit te werken. Toch voelde ‘Miami Vice’ meer aan als een experiment, iets wat ‘Mann’ even wou testen met een sfeer die ik niet ken, een cast die mij niet aantrok en een ontzettend eentonige soundtracks, waarbij Chris Cornell (en al was dat een ontzettend goeie muzikant) toch duidelijk een voorkeur was met maar liefst drie nummers (dan wel van de band ‘Audioslave’ waar Cornell lead zanger van was).

En ik maar denken dat ik de hele tijd naar Brad Pitt heb lopen loeren, of ik misschien te veel slaap in mijn ogen had dat weet ik niet maar wat ik wel weet is dat ik niet bij de les was. En daar schiet deze film ook echt te kort aan, ik mistte een zekere spanning die nergens te voelen was. Hier door was de concentratie en de interesse in de film al snel verloren, de actie scenes waren prima maar ook niet echt héél geweldig. En zo ken ik ‘Mann’ niet, en zo wou ik hem ook nooit kennen. Een man die bijna mijn favoriet was in het maken van misdaad films slaat hier de plank aardig mis.

Het verhaal was redelijk maar vrij standaard, we hebben tenslotte genoeg films die over het zelfde concept gaan waarbij zo’n zelfde verhaal aan word gehangen. Daarbij vond ik Foxx en Farrell ook niet bepaald bijzonder acteren en schoot de film aardig tekort. Daarbij denkend dat we twee seksscènes in de douche hebben mogen mee maken, eentonig was het zeker.

Ik raad je aan om de serie is te gaan bekijken als je die nog niet hebt gezien, veel beter samen met Heat een meester werk Michael Mann!

avatar van Hans Gruber
Gisteren de film weer eens gezien. Ik was vroeger groot fan van de serie. Zelfs mijn dochter is vernoemd naar een personage uit de serie. De film valt dan ook tegen. Misschien moet je het niet vergelijken maar dat doe je automatisch met deze titel. Denk dat de film meer waardering zou krijgen als hij een ander titel zou hebben. Don Johnson en Michael Thomas waren helden voor mij en hadden een geweldige klik met elkaar en met het team. Met Zito, Switek, Trudy, Gina en zelfs Castillo vormden ze in de jaren 80 echt een eenheid, maar dat is in deze film ver te zoeken. Ze hangen er maar wat bij. Verder is de film op zich goed. Flinke actie, goede muziek, mooie plaatjes. Verhaal is goed uitgewerkt en daardoor blijf je de 2 uur en een kwartier met gemak uitzitten. Voor mij 3,5* waard en als het geen Miami Vice had geheten was hij zelfs wel 4**** waard geweest.

avatar van Shadowed
Pff.

Wat een saaie bedoeling is dit ook weer. Dit soort films zijn vaak de reden dat ik misdaadfilms totaal niet waardeer. Het wil maar nooit interessant worden. Maar vanwege nog weinig ervaring met de regisseur en omdat hij toch op Film1 kwam toch maar eens opgezet.

De film begon best leuk met redelijk wat vaart. De aanslag op de FBI agenten met het camerastandpunt vanuit een auto die langzaam aan flarden wordt geschoten was best hoopvol. Helaas weet de rest van de film dit niveau bij lange na niet te behalen.

Het verhaal is verrassend best dun voor een speelduur van 134 minuten. Belachelijk lange speelduur ook. Waarom moeten dit soort films toch altijd weer zo gek lang duren. En dat voor een film die helemaal niet zo heel veel weet te vertellen.

Farrell en Foxx weten weinig charme aan hun duo personages te geven. Gong was ook weinig belovend hier. De romantiek tussen haar en Farrell was behoorlijk saai en leek de speelduur alleen maar te rekken, geen chemie of enige interessante middelen ook.

Visueel heeft het 135 miljoen gekost, maar ik weet niet waar al dat budget in is gegaan. Er is weinig knappe actie te bekennen. Misschien hebben ze het allemaal uitgegeven aan mooie auto's, want die zie je hier wel genoeg.

Ondanks dat er een aantal sterkere momenten inzitten, vooral in de vorm van actie, weet het als romantische film en misdaadfilm helemaal niets te vertellen. Veel clichés worden 1 voor 1 bewandeld, de vriendin van een hoofdpersonage wordt ontvoerd, origineel zeg, en weet de film nooit echt leuk te zijn.

Jammer, want met een behoorlijk budget en een prima regisseur had ik hier veel meer van verwacht. Inplaats daarvan kreeg ik een saaie zit van ruim 2 uur.