Imagine Me & You (2005)

Verenigd Koninkrijk / Duitsland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Ol Parker
met Piper Perabo, Lena Headey en Matthew Goode

De goudeerlijke Heck en de mooie Rachel hebben het prima voor elkaar. Ze waren altijd al de beste jeugdvrienden en vormen nu het perfecte stel. Eerst verliefd, toen verloofd en nu op het punt elkaar het ja-woord te geven. Maar dan, tijdens de ceremonie, valt het oog van Rachel op één van de gasten, de mooie Luce. Wat volgt is een romantische reis door alle emoties, herkenbaar voor iedereen die zo gelukkig (of ongelukkig) is geweest om in de ban van de liefde te raken....

avatar van alexspyforever
Gwen80 schreef:

Hoe vaker ik deze film zie, hoe stommer ik 'm vind. En toch heeft het iets in sfeer wat me raakt.
Misschien een beetje hetzelfde als bij Fucking Amal, aan het einde van de film blijf ik met het idee achter dat alles mogelijk is. Notting hill heeft dat ook, en meerdere films. Van die drie vind ik Imagine me & you dan wel duidelijk de minste.

Ik vind em ook heel dom geworden. Ik denk dat ik em gewoon heb gehouden omwille van zijn positieve einde en hopend dat ik em af en toe opnieuw zou kijken, maar dat gebeurt niet. Ik zit er nu serieus aan te denken om em weg te doen. Er zijn veel betere films met een lesbisch thema dan deze. Fucking Amal heeft vele malen meer diepgang en verhaal dan deze en boeiendere personages.

avatar van Gwen80
Uiteraard kan deze op geen enkele manier tippen aan Fucking Amal. Ik denk dat ze met 'Imagine me & you' hebben willen trachten een luchtige film met een lesbisch thema te maken, omdat er veel redelijk tot zeer zwaar zijn, vol strijd, gebrek aan acceptatie en andere hindernissen.
Met imagine me & you wilden ze dat waarschijnlijk eens anders laten zien, maar ze zijn daarmee m.i. uit de bocht gevlogen. Het gaat TE makkelijk.
Normaal als je dochter gaat trouwen en ze wil een zeer korte tijd later alweer scheiden om verder te gaan met een vrouw, ga je als ouders echt niet zo makkelijk daarin mee. Al gun je je kind nog zo dat het gelukkig is etc. Dan heb je echt wel wat meer tijd nodig. En ook de strijd van die 'hetero' vrouw. Ze wist niet beter dan dat ze op mannen viel, en dan opeens valt ze op een vrouw en ze is wel ietwat verward, maar lijkt het toch vrij logisch te vinden. Eigenlijk bestaat haar enige vorm van verzet uit die ene zin: 'You make me feel something i absolutely cannot feel'. Wat ik overigens wel een hele mooie zin vind. En haar verdere strijd bestaat eigenlijk vooral uit schuldgevoel richting haar man, maar heel overtuigend en diepgaand komt dat eerlijk gezegd ook niet over.

avatar van Katharina
Ik ben het wel eens met voorgaande kritiek. Het is een heel leuke film met een beetje een zwak einde. Jammer, maar het is niet erg genoeg om de film helemaal te verpesten.
Het acteerwerk en dialogen vielen me op, ze kwamen heel natuurlijk over en grappig op een ander niveau. En Brits Engels klinkt absoluut fantastisch .

Toen ik aan deze film begon verwachte ik weinig. Een koppel en een outsider, ja, maar dat was ook alles.

En toch sloeg het alles. Ja het einde is nou niet bepaald realistisch, maar een mens moet kunnen dromen. Vooral Heck op het einde maakte het verschrikkelijk nep.

Maar voor alsnog, het durven dromen over een relatie maakt je als bisexuele vrouw toch een stuk comfortabeler als je niet de hele tijd van die hetero stelletjes elkaar ziet aflebberen, maar een lesbisch stel dat verliefd wordt langzaam

dikke 5.0

Aardig filmpje!!

avatar van 93.9
Typisch precies en nauwkeurig 3 sterren film.

avatar van IH88
“You make me feel something I absolutely cannot feel.”

Sympathieke film. Drie personages raken verstrikt in een liefdesweb en nu is de man eens de outsider. Wel zo verfrissend. Headey is duidelijk het sterkte van de drie en de chemie met Perabo is er zeker. Een mooie dame die Perabo, zo oppervlakkig ben ik als man dan wel weer…

Na een uur moet de film een beslissing nemen om de luchtige sfeer te behouden, of iets zwaarmoediger te worden. De film kiest duidelijk voor het eerste en daar is niets mis mee. Natuurlijk gaat het verbreken van een huwelijk iets te soepeltjes, maar echt gestoord heb ik me daar niet aan. Daarvoor is de chemie tussen de twee dames te sterk. En dat niemand moeilijk doet over de homoseksualiteit van Rachel is ook wel eens fijn. Wat de film wel mist is wat humor en sterke bijrollen. Maar het einde is weer heerlijk Brits. Met uiteraard ‘Happy Together’ van The Turtles als eindnummer.

Mooie en leuke film.
Niet echt het genre dat ik altijd wil zien, maar voor een keer kan het wel, en heb er wel plezier aan beleefd.
Goede vertolkingen en een prima scenario.