Class Act (1992)

geregisseerd door Randall Miller
met Christopher Reid, Christopher Martin en Meshach Taylor

Duncan Pinderhughes en Blade Brown zijn elkaars tegenpolen, maar hebben elkaar nog nooit ontmoet. Duncan is een briljante leerling met een hart van goud, Blade daarentegen is een straatwijze delinquent met een hard karakter. Ze volgen beiden dezelfde cursus, maar daar wordt de eerste dag een fout gemaakt. De namen en de dossiers van de jongens worden verwisseld. Duncan en Blade besluiten echter niets aan de situatie te veranderen, en proberen zoveel mogelijk hun voordeel te halen uit deze persoonsverwisseling. Bovendien hebben de jongens elkaar hard nodig om verder te kunnen komen met hun studie.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
was wel aardig geloof ik

avatar van Benninf
Die blockhead is echt onwijs grappig!

grappig film zeg, een 3.5 (***1/2)

avatar van deejayp
T zal leuk zijn als ze deze film op dvd uit zouden brengen.

Net zoals de House Party films is deze film erg vermakelijk !

avatar van SuperSideSwipe
Leuke duo die rond die tijd wel meer van ditsoort filmpjes eruit heeft geklopt. Dit was toch wel de leukste van allemaal. Verhaal was goed genoeg om geintereseerd te kunnen blijven kijken. En die blockhead is echt onweis leuk waneer iedereen denkt dat ie de beruchte Blade is.

Benninf schreef:
Die blockhead is echt onwijs grappig!

Dat heet een 'high top fade' als je kroeshaar hebt .

avatar van speedy23
Class Act is een pretentieloze tienerkomedie, zoals er dertien in een dozijn gaan. Op luchtige wijze zet regisseur Randall Miller het gevaar van misverstanden en vooroordelen in de verf. De scènes zijn doorspekt met rap- en hiphopliedjes die in hun totaliteit een sterke soundtrack opleveren. De boodschap van de teksten is duidelijk: voor safe seks en tegen drugs. Class Act blijft qua inhoud en thematiek een prent voor het jonge volkje. Persoonsverwisseling was op de set misschien ook een item, gezien beide acteurs Christopher heten. Ze maakten hun debuut in dezelfde film: House Party uit '90 die twee sequels opleverde in '91 en '94. Samen vormen ze het populaire rappersduo Kid 'N Play, protagonisten uit de gelijknamige tv-serie. De twee bewijzen zich dus niet voor de eerste keer als een sterk komisch duo. Christopher Reid (Kid) zette zijn televisiecarrière verder in Sister, Sister en The Temptations. Christopher Martin deed het iets bescheidener en hield het bij zijn vertolking van Play...

avatar van NovaChe
Iemand die weet of de dvd te koop is, of dat ie ooit nog te koop is?

avatar van badfans69
Te koop hier