Partition (2007)

Canada / Zuid-Afrika / Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Vic Sarin
met Jimi Mistry, Kristin Kreuk en Neve Campbell

Na de oorlog tussen India en Pakistan in 1949, vestigt soldaat Gian Singh zich in een rustige plek in Noord-India. Hier echter krijgt hij al snel te maken met de 17-jarige Naseem, wiens familie door de oorlog is verscheurd. Gian voelt zich verantwoordelijk voor haar en de twee leven samen, er ontstaat zelfs een hevige relatie resulterend in een kind. Maar wanneer Naseem's ouders jaren later van zich laten horen, wordt het gezinnetje verscheurd.

avatar van fritsy
Volgens mij word het ook is tijd voor andere GENRE namen in de film wereld.

[pas op film kan slaap verwekkend zijn of zo]

(mischien heb je juist dat spijt icoonje [kijkwijzer] bij sommige films juist wel nodig om niet in slaap te vallen. ???

avatar van UrbanDjampa
Zal deze maand een poging wagen om het te bekijken..

wat doen die oeramerikaanse acteurs nou in zo een film :S

De film is niet zo erg naar mijn mening
Inderdaad in het midden kan het iets minder melodramatisch maar globaal toch een goede film

avatar van Mementos75
Amerikaanse acteurs? Britser kon je het bijna niet krijgen en dat is ook logisch gezien India een kolonie van GB was en er in die tijd veel britten woonden.

Inderdaad erg goede film met heel veel verschillende ingredienten, oorlog, drama, historie en romantiek. Moet echter wel gelijk geven dat ie net iets te melodramisch was.

Wat een lage score bij Moviemeter.
Akkoord, het is geen meesterwerk en hij heeft zeker zijn gebreken zoals soms zwakke overgangen tussen de verschillende scènes, het acteerwerk is niet altijd overtuigend en naar het einde toe geraakt hij in een melodramatieke sfeer, maar toch verdient deze film wel een betere score en zeker aandacht.
Eens te meer zien we hoe poltieke en vooral godsdienstige verschillen, bijna onvermijdelijk gevoed door fanatisme, vreselijke wonden kunnen slaan.

avatar van schumacher
Normaal gezien ben ik niet zo voir dit soort films maar deze kon ik wel smaken, alleen het einde vond ik jammer, in het echte leven gebeuren ook zo'n zaken, moet hart verscheurend zijn.