ad

Met onder meer: Jack Black en Troy Gentile

Releasedatum: 18 januari 2007

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Nacho Libre

"He's not lean. He's not mean. He's nacho average hero."

Ignacio is een Mexicaanse priester die een simpel kookbaantje in een klein weeshuis heeft. Maar eigenlijk zou hij veel liever worstelen dan koken. En als hij stiekem meedoet aan een worstelwedstrijd (als de gemaskerde Nacho) blijkt dat hij er zelfs geld krijgt, ook al verliest hij. En dat geld kan mooi besteed worden aan gezond eten voor de weesjes, in plaats van de dagelijkse bruine derrie in het weeshuis. Een nadeel echter is dat de nieuwe en bloedmooie Zuster Encarnación maar al te duidelijk maakt hoe de kerk over worstelen denkt...

imageimageimageimage

Social Media

avatar van soom

soom

Metalfist schreef:

De edele sport der boksen onder één kam scheren met worstelen

Ow... Ik zie het nu pas, dat ik het verkeerd beoordeeld heb.. Ik dacht dat boksen en worstelen hetzelfde waren, namelijk..

avatar van Meneer Bungel

Meneer Bungel

Borstelen, woksen, het zal wel iets anders zijn, maar het is in ieder geval niet 'onder', maar 'over' één kam scheren...

avatar van Cinemaniak

Cinemaniak

Ik hou van Jack Black én van Mexico. Dus film kon dus bij mij vooral al niet meer stuk. Supergrappig.

avatar van De GeuS

De GeuS

Eindelijk weer een grappige film met Black in de hoofdrol. Alleen de 'Tenacious D' zang momentjes pasten hier totaal niet bij. Toch een dikke 3,5*

avatar van puckb96

puckb96

Ga de film denk ik wel kijken. Ik zie de poster zo vaak hangen met Jack Black op de voorkant. Lijkt me echt grappig!!!

avatar van dominion

dominion

Leuke familiefilm.

De humor is heel leuk bedacht kon wel lekker lachen.

het verhaal is ook wel apart en best wel leuk.

Vond Jack Black perfect voor deze rol en de muziek was ook heel aanstekelijk

avatar van makwild

makwild

Oubolligheid alom, het verhaal kon me niet pakken. Driekwart uitgezeten; halve ster voor de toastssmakkende scene.

avatar van Muyo

Muyo

Ondanks het leuk bedachte verhaal vond ik de film wat tegen vallen.

De combinatie van een Christelijk weeshuis met nonnen en het worstelen was vreemd en ik miste de grappen.

Het acteren van Jack Black was wel goed.

Met hem in de hoofdrol maakte het toch nog iets wat plezieriger om te kijken.

De gevechten zagen er nog wel redelijk uit, maar niet spectaculair, in ieder geval wel (redelijk) realistisch.

Leuk, maar geen aanrader !

2,5 ster.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1955 berichten

Soms is deze film gewoon te flauw, maar enkele schuine grappen en een zuinig aantal toffe scènes maken 'm toch nog acceptabel. Het plezante uitgangspunt is uiteraard ook een meerwaarde.

avatar van MizKriz

MizKriz

Het verhaal zal goed, maar de film zelf kon me niet echt pakken,

toch een 2,5* voor de enkele kleine toch nog goede grappen

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Paar geslaagde grappen, maar voor de rest een zeer vergeetbaar filmpje

avatar van ILDIB

ILDIB

• 2088 stemmen

Typische jack black film waarin ie een antiheld speelt. Best oke, al is ie wat simpel.

avatar van VforVictor

VforVictor

simpel verhaaltje met weinig grappen, niet echt geslaagd dus.

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Was lang geleden dat ik deze gezien had. Is mij nu minder bevallen dan vroeger. Hier en daar paar leuke scenes en grappen. Black vind ik bijna altijd wel goed. Deed het hier ook goed. Verhaal enzo stelt niet veel voort. Is allemaal beetje simpel. Verveelt nergens, maar word nergens ook speciaal. Gewoon een luchtig, met momenten vermakelijk filmpje. 6/10

avatar van Shadowed

Shadowed

Eh.

Typisch weer zo'n Jack Black film, al is dit zelfs voor hem een nogal vergaande rol. De film is trouwens niet minder vermakelijk daarom, maar gewoon wat flauw en ja, nogal over the top en natuurlijk doet Jack Black behoorlijk overdreven.

De humor houd de film ook niet echt op zijn pootjes, maar de scenes in de ring zelf vond ik wel leuk om te zien. Vooral de scene met meerdere worstelaars tegen elkaar, en dat is ook voor mij eigenlijk wat de film een beetje boven water haalt.

Niet echt briljant, soms ook behoorlijk vervelend. Gelukkig met de prima locaties en vermakelijke worstelscenes is de film hier en daar nog wel redelijk geslaagd. Voor een goede film kan je hem ook wel overslaan.

avatar van T.O.

T.O.

Zo'n comedy die niet echt pretendeert om meer te zijn dan een tussendoortje. Binnen dat kader heb ik wel het idee dat ze er alles uit hebben gehaald. De productie lijkt redelijk low budget maar heeft toch een leuke, consistente visuele stijl. Het verhaaltje blijft momentum houden en ook zijn er net genoeg geslaagde grapjes.