• 8.561.407 stemmen

Genre: Documentaire

Geregisseerd door: Steve Anderson

Met onder meer: Chuck D en Billy Connolly

Plot Fuck

"The one word that brings all people together - and then sets them apart"

Een documentaire over het woord 'fuck'. Anderson gaat in gesprek met verschillende mensen over het woord fuck en het gebruiken (of niet gebruiken) van het woord. Ook vrijheid van meningsuiting komt hierbij uitgebreid aan bod.

image

avatar van moviefreak#1

moviefreak#1

Een fuckumentary

Klinkt wel interessant, het zal misschien net zo leuk als The Aristocrats kunnen worden. Niet in de laatste plaats door de mensen die hebben meegewerkt aan deze productie. Ik noem Ice-T, Billy Connely, Janeane Garofalo, Ron Jeremy en Kevin Smith.

Ik ben zeer benieuwd in elk geval

avatar van BoordAppel

BoordAppel

Pakkende titel, dat zeker . Leuke boards ook op IMDb:

lmao it's hilarious they beep out *beep* in your posts yet the message board is called *beep*

Onderhond

Heb het niet zo op docus, maar deze vond ik zeker vermakelijk.

F*ck zegt weinig, maar veel tegelijktijd. Het is niet zozeer een docu van feitjes en visies van "kenners". Hier en daar wordt er wel wat gepalaverd over thematjes, en worden bepaalde zaken aangekaart (vooral dan het "freedom of speech" recht), maar echt wezenlijk vond ik die info niet echt. Vaak ook iets teveel spelend op effectbejag om helemaal serieus te kunnen nemen.

Wat wel interessant is, is de stem die vele mensen geven aan het woord "fuck". Vele meningen, visies, inzichten en idealismen passeren de revue, waardoor je een ogenschijnlijk compleet beeld krijgt van wat het woord losmaakt bij bepaalde mensen. Je kan het met een hoop "verkondigde onzin" oneens zijn, maar er zijn genoeg mensen die hun standpunt met voldoende verve verkondigen om enige oprechtheid waar te nemen. Het gaat hier dan ook niet om het verdraaien van feitjes, maar om persoonlijke visies.

Doe mij maar dit soort "sociale", "dicht bij het volk" docus. Het woord fuck is best een boeiend onderwerp, wat 90 minuten lang van genoeg kanten belicht wordt, al zijn het vooral de persoonlijke invalshoeken op die kanten die het interessants blok vormen.

3.5*, aangename (en luchtige) docu.

avatar van Ninto

Ninto

Tsja... loll! Interessant en grappig.

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Lichtelijk gedateerd nu Bush pas op de plaats heeft gemaakt voor Obama, maar het blijft een amusante verkenning van het woord 'fuck' en al zijn maatschappelijke implicaties. De liberalen en de republikeinen worden hier op een speelse manier tegen over elkaar gezegd. Het is dan ook een docu in de geest van Michael Moore, dus verwacht luchtige humor om 'grote misstanden' in de maatschappij mee aan te kaarten.

avatar van david bohm

david bohm

Interessante documentaire over het woord 'fuck' , vooral in de context van de Amerikaanse samenleving waar je op iedere straathoek een gun kunt kopen maar waar fuck zeggen op nationale televisie een boete oplevert. Geinig maar had nog best wat scherper gekund.