Desperate Living (1977)

geregisseerd door John Waters (I)
met Liz Renay, Mink Stole en Susan Lowe

Een wanhopig leven is het in het stadje Mortville, waar koningin Carlotta boosaardig de scepter zwaait. De onderdanen hebben iets vreselijks op hun geweten en worden daarvoor gestraft, totdat ze in opstand tegen hun vorstin komen.

Ik ben al geen fan van John Waters dat blijkt maar weer wat een drol van een film.

avatar van Artkramer
Absoluut een drol van een film. Maar dat is dan ook wel de hele opzet.

avatar van yurrenstein12
Ik ben van plan deze film te kijken. De rede hiervoor is deze quote:

Go home to your mother! Doesn't she ever watch you? Tell her this isn't some communist daycare center! Tell your mother I hate her! Tell your mother I hate you!

Het lijkt me wel een geinige film. Als ik hem heb gekeken, krijgt deze film een beoordeling.

Wordt vervolgd...

avatar van yurrenstein12
yurrenstein12 schreef:
Ik ben van plan deze film te kijken. De rede hiervoor is deze quote:

Wordt vervolgd...

Ik ben van mening veranderd. Ik heb de trailer gezien en... ! Dit lijkt me toch echt 1000x niks. Ik geef geen beoordeling, maar ik weet nu al dat deze film niet weer waard is dan 1*.

avatar van wendyvortex
Eerste pre-Polyester-film van John waters die ik zie en het is inderdaad wat bizarder en viezer dan zijn latere werk, al is het met net zoveel humor gemaakt als latere succesnummers als "Hairspray" en "Cry-Baby".
We moeten het dit keer stellen zonder Divine, maar voor de rest is het allemaal lekker overtrokken en campy. En verder zitten we anderhalf uur geboeid en met veel lol te kijken naar het avontuur dat begint als Peggy, net terug uit de psychiatrische kliniek, weer een inzinking krijgt waarbij ze samen met haar huishoudster (de oorspronkelijke Divine-rol?) per ongeluk haar man vermoordt en vlucht naar Mortville, waar Edith Massey als gemene koningin regeert...ik moest wel wat denken aan onze voormalige vorstin.

avatar van mrklm
De Koning van de Wansmaak komt opnieuw met een briljant staaltje smakeloze humor, vol met vertolkingen die net zo bizar zijn als de karakters in deze film. Nadat een volstrekt hysterische huisvrouw [Mink Stole] een 'moordaanslag' van een paar honkballende kinderen heeft overleefd,ervan overtuigd is dat haar 7-jarige dochter zwanger is van haar iets oudere zoontje en haar echtgenoot na een ruzie is vermoord nadat haar dikke huishoudster [Jean Hill] op zijn gezicht is gaan zitten, slaat ze met haar handlanger op de vlucht. Ze komen terecht in een koninkrijk waar Queen Carlotta [Edith Massey] met de scepter zwaait. Verder valt het verhaal niet na te vertellen, maar er is aardig wat vrouwelijk en mannelijk (en niet altijd even functioneel) naakt en thema's als transseksualiteit, zelfmutilatie en seks staan allemaal in dienst van de satirische boodschap rondom vrouwenemancipatie ... of zoiets. Onnavolgbaar, absoluut een typische love-it-or-hate-it-ervaring... maar dat is precies de bedoeling!