Shivers (1975)

Canada
Horror / Sciencefiction

geregisseerd door David Cronenberg
met Paul Hampton, Joe Silver en Barbara Steele

Een maffe geleerde ontwikkelt een parasiet waarvan hij hoopt dat de mensheid er beter van wordt. Maar de parasiet slaat op hol en infecteert de bewoners van een groot flatgebouw...

avatar van timmienoelie
Een visueel genot.

avatar van alexspyforever
Ik denk niet dat Cronenberg mijn regisseur is. The Brood vond ik nog best wel goed gevonden, maar zowel The Fly als Rabid konden mij weinig bekoren. Ook deze eerste film van hem Shivers heeft niet veel om het lijf. Het gaat hier vooral om het visuele met wat gore en naakt. De aanwezigheid van Barbara Steele kon de film ook niet redden en als ik die badscène zag vroeg ik me af hoe vaak ze die hadden moeten doen om al het naakt er uit te knippen. Karakterontwikkeling is er nauwelijks, veel te veel karakters ook. Traag tempo en de film lijkt ook niet ergens heen te willen gaan.

Matige film waarin de bewoners van een grote flat te maken krijgen met een parasiet die de lustgevoelens weet op te wekken. Een typisch gegeven voor een film van David Cronenberg. Vooral op het begin wat onsamenhangend gemonteerd. De parasiet ziet er lekker creepy uit. Een paar aardige scenes, maar als geheel wist het me niet te overtuigen.

Geproduceerd door Ivan Reitman!?!