Adam and Eve (2005)

Alternatieve titels: National Lampoon's Adam and Eve | Adam & Eve

Komedie / Romantiek

geregisseerd door Jeff Kanew
met Cameron Douglas, Emmanuelle Chriqui en George Dzundza

Adam is een student en veelbelovend singer/songwriter. Hij ontmoet de beeldschone studente Eve en ze beginnen een relatie. Al snel merkt Adam dat Eve, hoe onwaarschijnlijk hij dat ook vindt, nog maagd is. Dit is niets religieus of een kwestie van wachten tot ze getrouwd is, maar ze wil er gewoon 'klaar' voor zijn. Adam en zijn vrienden wachten ongeduldig af wanneer dit moment eens zal gaan aanbreken...

goeie film als je geen zin hebt om na te denken op een brakke zondagavond. wat het film leuk maakt is dat niet een standaard highschool film is maar dat het gezien word vanuit een studentenhuisje. Leuke film dus!

avatar van henkula
De muziek is ook leuk gekozen.

Echt een leuke komedie!
Aanrader

avatar van moviefreak#1
Leuk voor mensen die graag een conversatie van 5 minuten willen horen over hoe je het best je kont kunt afvegen nadat je gepoept hebt maar de rest van de mensheid kan deze film beter links laten liggen.

KiDD
lollige film.....gewoon verstand op nul en lekker genieten.

moviefreak#1 schreef:

Ik ga hem kijken, ben benieuwd wat ik in die andere 85 minuten zal leren. Ik ben ervan overtuigd dat de film leuker is dan jouw commentaar.

Zwak en erg saai, had niet van NL's gedacht dat ze z'n trage film zouden brengen. het acteren is ook niet erg hoogstand, Camoren Douglas moet nog maar een paar films van zijn opa en zijn pa kijken want soms was hij erg ongeloofbaar. Moet ook zeggen dat ik soms wel met Douglas zijn kamergenoten heb moeten lachen, maar dat was het dan z'n beetje. de boodschap die film brengt (ja er zat ook nog een boodschap in) dat een relatie zonder sex ook goed kan en het maar un bijzaak is Vond het maar een domme boodschap, maar ja wie ben ik.**

avatar van newG

OMG die trailer is rommel... en als je weet dat het beste van de film in de trailer gestopt wordt...

1tje om nooit te zien

avatar van Spineglass
met enige hoop op een aangenaam filmpje heb ik deze film in de dvd speler gestopt en... saai! alles behalve grappig! en een verhaal om over te huilen!
de National Lampoon serie kent aardig wat erg grappige films maar dit...

Moob55 schreef:

avatar van JoeCabot
Heb gisteren ongeveer de eerste 20 minuten niet gezien, maar denk niet dat ik veel gemist heb. Een beetje the usual shit, heel de film door, het begin zal daar wel geen uitzondering op geweest zijn. Nu ja, vond het wel een leuke film. De bullshit dialogen waren wel geestig en de meeste acteurs waren goed gecast. Verder een leuke manier van filmen hé, die typische MTV-stijl, maakte het geheel luchtig en enigzins realistisch.

Moet dus eigenlijk niet echt onderdoen voor pakweg American Pie of zo. Onderschat. 3*

avatar van Mug
Mug
Een pak beter dan American Pie. In Adam and Eve wordt er puberaal gepraat over op welke manier je je kont afveegt, in een American Pie film gaan ze dat in de praktijk brengen dat zal leiden tot bruine spetters op het plafond en de muren waarna er giechelend doorgegaan wordt naar een scene van 'hoe trek je je af onder de douche en laten we dat ook in de praktijk gaan brengen waarna we de sperma op een hot dog doen en die aanbieden aan de buurman' - niveau.

Opmerkelijk is inderdaad de realistische video-sfeer die de film uitstraalt, de poster is geheel misleidend, alsof je een Police Academy film kunt verwachten.

Helaas zitten er irritante leuk bedoelde personages in, terwijl de personages Adam and Eve twee (redelijk) normale mensen zijn. En dat maakt de film kijkbaar. Maar of dit de juiste opstap is van jongeheer Douglas om in de voetsporen van opa en papa te treden, dat lijkt me niet (als hij dat al wil). 2*

avatar van darkjaap
dit is gewoon zon film met van die domme seksischtise studenten humor voor de rest ging hij nog wel

Bartw1991
Wat is dit een slechte film!
De hoofdrolspelers zijn bij lange na niet knap genoeg voor een oppervlakkige "puberfilm". Ook de kleding lijkt wel gestolen uit een slechte jaren 80' film.
Ook het acteerwerk van beide kun je zwaar amateuristisch noemen. Misschien is dat omdat de acteurs het script zo saai vinden. Het gaat namelijk om maar één ding, Eve haar maagdelijkheid. Jammer genoeg draait dan ook heel de film daar omheen en zijn de paar scenes, die niet om Eve als maagd gaan, nog slechter en erg saai.
Kijken is dan ook echte een afrader, zelfs als je van laagdrempelige films zoals American Pie houd!

avatar van nickmols
Ik heb deze film ooit op kot gezien met een hoop vrienden. We dachten dat de een leuke film zou zijn zoals de eerste 2 american pie movies. Maar dit was echt de slechtste film die ik ooit heb gezien. Ik snap niet dat er mensen zijn die aan dit gedrocht 3 of meer sterren kunnen geven. Slecht verhaal, geen humor, slechte muziek, ....

avatar van schram101
Weinig bijzondere film. Lang niet grappig genoeg voor een comedy, er waren weliswaar grappen maar te weinig voor het genre comedy.

Emmanuelle Chriqui (had er nog nooit van gehoord) acteerde aardig tot goed, maar hoofdrolspeler Douglas kon weinig potten breken.

Voor de kont-afveeg-scene;)

avatar van AGE-411
di 8 juni om 23.20 op 2BE

Dick2008
Ik vind het grappige film, het is een soort combinatie tussen American Pie-achtige fims en romantische komedies. Dit wordt overigens pas het laatste gedeelte van de film duidelijk. Aan het begin is erg veel aandacht voor het gebruikelijk poep en pies. Als je je daarop gaat fixeren zal de film snel vervelen.

Ik vind dat dit soort films eigenlijk een heel verkeerd beeld schets van studenten, net of ze allemaal maar lopen te lanterfanten en hun tijd alleen besteden aan sex, poep en zuipen. Bij de jongens is het natuurlijk weer een puinhoop en bij de meisjes is het netjes. Al valt er natuurlijk niet veel te studeren met zo weinig privacy. En dan vervolgens naar de dokter gaan met een bekertje pies en gewoon over straat lopen. Emmanuelle Chriqui speelt een degelijk meisje en als die niet wilt wordt daar een hele film over gewijd, alsof er geen andere jongens/meisjes zijn, maar dat kan dan weer referen naar de titel.

Ondanks al deze kanttekeningen vind ik het leuke film, met veel grappen en lollige dialogen. Visueel ziet het er leuk uit en zo'n grap als bijvoorbeeld bij de dokter is ook goed gedaan ook al is het tegelijkertijd nogal puberaal. Maar dat is de doelgroep ook vooral, een jonger publiek. Het verhaal zelf zit aardig in elkaar en het laatste gedeelte is ook nog mooi gedaan. Ik geloof dat de film iets van een jaar moet uitbeelden. Wel heel herkenbaar voor een romantische komedie maar toch weer eens wat anders. 4.5

avatar van Sergio Leone
Redelijk.

Veel niveau valt er niet te bespeuren, maar in al z'n platheid vind ik Adam & Eve nog wel een kleine verrassing.
Dat Adam 100x op z'n kin moet kloppen kan tot frustraties leiden - uiteraard -, maar het nutteloze bestaan van Adam en co vind ik schitterend gebracht.

Cameron Douglas - die tegenwoordig z'n tijd verdoet in 't gevang, althans volgens de boekskes - is perfect inruilbaar. Eye candy van dienst Emmanuelle Chiriqui is dat minder, wat een lijf.
De vriendengroep is een beetje uiteenlopend.

Absoluut aan te raden, zeker op een nutteloze en niet geheel nuchtere zomeravond.