Chain of Fools (2000)

Misdaad / Komedie

geregisseerd door Pontus Löwenhielm en Patrick von Krusenstjerna
met Steve Zahn, Salma Hayek en Elijah Wood

Het leven van de kapper Kresk neemt een slechte wending wanneer hij in het bezit komt van een gestolen schat van antieke munten. Als gevolg hiervan komt hij aan de verkeerde kant van de wet terecht, en wordt hij verliefd op de vrouwelijke detective die de zaak onderzoekt.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
niet bijzonder, wel vermakelijk

paar komische momenten, lekkere muziek, veel bekende namen in de cast (naast de namen hierboven ook o.a. Jeff Goldblum, Lara Flynn Boyle, Orlando Jones)

eerste film van het Zweedse commercial-team "Traktor" die in Amerika, ondanks de bekende namen, de bios niet gehaald heeft.

Film probeerde iets te hip/cool te zijn met al die flashbacks. Voor de rest beetje voorspelbaar.

avatar van Macmanus
Wel een aardig filmpje

Het verhaal is niet echt origineel, maar de acteurs zijn erg leuk, de Hoofdrol speler zijn stem vind ik wel lachen moet meteen denken aan Monty uit Stuart Little
En van Selma Hayek ben ik nooit fan van geweest maar hier is ze wel te pruimen.
Die ene stoere gangster is grappig die nog moet leren schrijven
En die padvinder is ook grappig.

Daardoor kom ik nog op 3 sterren

o ja Elijah Wood is ook een erg grappige huurmoordenaar, do you wanna see Cats

Script doet aan als een eerster versie: niet goed uitgewerkt. Regie helpt het scenario van de regen in de drup. Hier en daar vermakelijk, dus toch nog twee sterren.
Traktor moet zich maar bij commercials houden.

avatar van 93.9
Dacht eerst dat het een jaren tachtig film was vanwege die mat van de hoofdrolspeler, zelfs kapper!
Verder soms wel vermakelijk, maar over de gehele linie genomen matig.....

'k Ga em zeker eens huren, als ik hem vind.

avatar van Skrean
Aardig filmpje, hier en daar een plotwending, hier en daar een lach. En favo acteur Golblum maakt dit tot vermakelijke voldoende.

(Het einde tijdens de aftiteling was ook erg grappig.)

avatar van ILDIB
Te rommelig om echt goed te worden, maar de opzet is wel geinig

Af en toe leuk, maar toch niet de topfilm die ik had verwacht.
Grote pluspunt van de film de aantrekkelijke Salma Hayek.

avatar van Knisper
Het is grappig om films te kijken uit een tijd die je zelf hebt meegemaakt. Want terugkijkend is dit een typische misdaadkomedie uit deze tijd. Zeker niet de beste, al is het onbegrijpelijk dat deze film de bioscopen niet heeft gehaald met zo'n cast. Zo slecht is het eigenlijk niet. En terugkijkend heeft het best wat cultpotentieel. Overigens gezien in het Engels op de Zweedse televisie. Dat zal niet toevallig zijn met dit regisseursduo.