ad
  • 8.174.833 stemmen

White Water Summer (1987)

Avontuur / Drama | 90 minuten

Genre: Avontuur / Drama

Geregisseerd door: Jeff Bleckner

Met onder meer: Kevin Bacon, Sean Astin en Jonathan Ward

Over White Water Summer

"Hold on for the wildest ride of your life"

Alan, een verlegen jongen uit New York, brengt de zomer door met zijn vrienden in de wildernis. De tocht lijkt niet alleen een overlevingstocht te worden, maar ook een strijd met zijn begeleider Vic die erop gebrand is om een echte man van Alan te maken. Alan schrijft zich liever in voor een computerkamp, maar zijn ouders dwingen hem om mee te doen aan de survivaltocht. Hoewel hij niet de fysieke kwaliteiten bezit die de overige jongens wel hebben, weet Alan zich toch te redden door slim te zijn. Hij weet pas waartoe hij in staat is wanneer de groep jongens het op eigen houtje moet zien te redden.

image

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

Ik heb me onlangs de DVD aangeschaft via Amazon. En eigenlijk vond ik het wel leuk. OK, het is een tienerfilm en in de situaties zullen tieners van 10-14 jaar zich zeker herkennen. Vriendschap, solidariteit, willen begrepen worden, erbij willen horen. Bacon speelt een echte eikel, die van deze kinderen prompt geharde avonturiers wil maken en hen over hun grenzen dwingt zonder die te kennen. Het mag dan geen hoogvlieger zijn, de beelden zijn vaak mooi geschoten en je verveelt je geen minuut.

Goede avonturenfilm voor een jonger publiek over onbezonnenheid en verantwoordelijkheidsbesef.

avatar van Mescaline

Mescaline (moderator films)

Hele leuke en vermakelijke avonturenfilm die door zijn korte speelduur ook erg makkelijk is uit te zitten!

Raar dat ik nog nooit gehoord had van deze film, want deze film mag zich zonder twijfel in het rijtje van jaren 80 klassiekers plaatsen.

Kevin Bacon zet een erg sterke en overtuigende rol neer als de kampleider die zelf de nodige psychische probleempjes heeft, dit is trouwens ook mooi opgebouwd naar de kijker toe.

3,5 sterren die dicht tegen een 4 aanzit.

avatar van Respekked

Respekked

Bizar weinig stemmen. Soort van atypische 80s avonturen film met een gestoorde Kevin Bacon.