ad

Geregisseerd door: Steve Buscemi

Met onder meer: Steve Buscemi, Chloë Sevigny en Carol Kane

Releasedatum: 11 mei 1996

Over Trees Lounge

"A story about one man's search... for who knows what."

's Avonds is hij te vinden in de Trees Lounge, een bar, en overdag slijt hij zijn tijd voor de garage waar hij heeft gewerkt. Zijn broer werkt er nog, en zijn voormalige werkgever heeft nu zijn vriendin, in zwangere conditie. Met een baan als ijsverkoper probeert hij zijn leven weer op te bouwen, maar echte vrienden heeft hij niet.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Blindfold

Blindfold

Dit is dacht ik de eerste film die Buscemi zelf heeft geregisseerd

avatar van neo

neo (crew)

klopt blindfold.

avatar van dttom

dttom

Ik vind het een hele vermakelijke film zitten wel er gleuke momenten in.

Heerlijke film!

Niet alleen Buscemi, maar ook het ongewone verhaal en de aparte dialogen maken dit tot een bijzondere film.

En wat een mooie muziek heeft de film. Ik heb zelfs net maar even de soundtrack besteld bij play.com.

Dit was de tweede keer dat ik 'm zag. Half puntje erbij.

avatar van Yak

Yak

Heel klein stukje van gezien (zo'n vijf minuten). Leek me heel aardig, maar ik was te moe om 'm af te kijken en het eerste half uur had ik toch al gemist.

avatar van Hobbes

Hobbes

damn. eerste half uur gezien en hij leek me echt fantastisch

maar ik was gewoon te moe

avatar van Yak

Yak

Kwestie van tape in de recorder, op 'rec' drukken en pitten maar, toch?

avatar van tovenaar

tovenaar

Kwestie van tape in de recorder, op 'rec' drukken en pitten maar, toch?

Als je slaapt kun je dat niet meer doen

avatar van Hobbes

Hobbes

zou mogelijk zijn als ik m'n knie niet verrekt had

en nou om 1 uur 's nachts m'n vader wakker schreeuwen om te vragen oftie ff een film wil opnemen lijkt me niet zo'n sterk plan

avatar van Mza

Mza

• 1924 stemmen

Heerlijke gast die Steve Buscemi

avatar van Macmanus

Macmanus

Geen slechte film, een hele goeie Steve Buscemi en de karakters uit de bar, zijn super, die ouwe man die daar maar drinkt en zo super droog uit ze hogen kijkt heerlijk.

Alleen het verhaal zelf is wat mager, en soms is het ook wat saai.

Dat is erg jammer want als hij een iets spannender verhaal eromheen had gemaakt kon het een hele goeie film zijn, maar omdat Steve Buscemi erg goed is, en je van de rest van de cast nog best kan genieten, geef ik hem toch een 3.5 toch wel een aanrader voor Steve Buscemi FANS, en filmliefhebbers

En Samual L. Jackson speelt ook nog even mee, en dat is altijd super

Ik moet trouwens nog even zeggen dat ik ergens ooit heb geschreven dat Samual L. Jackson niet goed speelt in Jackie Brown, en ik had hem laatst weer gezien (de film ) en hij speelde toch wel erg goed, ik schrijf dat effen hier omdat ik niet meer weet waar ik dat had geschreven

avatar van Jordy

Jordy

Ik had er veel van verwacht, maar beter dan "erg aardig" vond ik 'm helaas niet.

avatar van NERD

NERD

Film niet gezien, maar wel het geweldige titelnummer van de Canadese zanger Hayden gehoord die ook op de Soundtrack CD staat. Als de film net zo goed is als dat nummer, dan moet ik hem nu zien

avatar van EmDee

EmDee

Dat is niet het enige mooie nummer op de soundtrack!

avatar van Macmanus

Macmanus

NERD schreef:

Film niet gezien

Ga dat dan maar snel eens doen

avatar van gonnie

gonnie

Zeer fraai beeld van 'lost lifes'. Buscemi is als acteur op dreef en als regisseur sober maar zeer effectief. Chloe Sevigny excelleert als zijn nichtje Debbie. Vaak innemend, soms grappig en heel vaak meeslepend. Mooiste scene: de 'making out scene' tussen Debbie en Tommy.

avatar van Lukic

Lukic

Film viel behoorlijk tegen. Hij was saai. Het acteerwerk was niet slecht ofzo hoor maar het was het gewoon niet. Er zaten wel wat leuke en mooie stukjes tussen maar het is niet meer als 3 sterren vind ik..

avatar van PatrickL

PatrickL

Zeer vermakelijke en sympathieke film. Buscemi acteert weer uitstekend zoals gewoonlijk en de rest van de cast is ook prima, Samuel L. Jackson komt ook nog even voorbij in een leuk maar piepklein rolletje. De spanning en de vaart druipt er niet van af in deze film, maar de hoofdpersoon heeft dan ook niet bepaald een spannend en dynamisch leven. De film is bij vlagen ook behoorlijk komisch, met name die oude vent die niets zegt en alleen maar wezenloos voor zich uitstaart, en als hij dan wat zegt is het meestal niet echt positief ( zijn opmerking als een andere vaste klant zijn nieuwe bril laat zien: "you look like a fucking idiot!", of iets in die geest, hilarisch!). Het leven van de meeste personen in deze film is vrij somber/tragisch en dat wordt door Buscemi uitstekend (sober) in beeld gebracht. Kortom een film die zeker de moeite waard is. Ik twijfel tussen 3,5* en 4*, vooralsnog geef 3,5* maar bij herziening kan dat zeker nog veranderen in 4*.

steven36

Als ik in zo'n loserskroeg zit moet ik altijd aan deze film denken. Snel wegwezen en niet meer terugkomen. Schaar het onder de noemer "er zijn veel van dit soort mensen, die op een dergelijke manier hun leven slijten) Helaas. Intrigerende film.

Mister_Pink

Zeer leuk filmpje. Er word door iedereen goed geacteerd, zeker door Steve. Altijd mooi om te zien hoe Samuel Jackson de show weet te stelen als hij zijn bek opentrekt.

Buscemi heeft een goed oog voor detail.

4 sterren

avatar van xangadix

xangadix

De commentaartrack op de regio 1 dvd is ook erg leuk!

avatar van prolasco

prolasco

Hoe kom ik aan deze film ?????

avatar van xangadix

xangadix

Bestellen bij een Amerikaanse of Canadese online winkel.

avatar van danique

danique

Ik heb de film niet zo lang geleden voor het eerst gezien, m'n vader is er helemaal weg van en heeft hem op dvd gekocht, al is hij nu wel zonder ondertiteling...

Dit was de eerste film die ik zag met Steve Buscemi, maar ik was meteen helemaal weg van zijn acteertalent.

Sindsdien is hij dan ook een van mijn lievelingsacteurs.

avatar van marcelgg

marcelgg

Heerlijk Bukowskiaans meesterwerkje. Klein drama, maar wel intrigerend. Give me more, give me more!

avatar van Leno

Leno

Het sterkste aan deze film is wellicht dat je je prima kunt inbeelden in de personages en de situaties. De goede en 'realistische' dialogen dragen hier duidelijk aan bij. Buscemi is goed op dreef en de gehele cast is eigenlijk wel leuk, met met (semi) bekende gezichten.

Nergens hoogstaand of bijzonder, maar dat maakt de film eigenlijk juist zo charmant.

avatar van Kijzer

Kijzer

Een briljante filmhuis film. In mijn ogen een erg vermakelijke cult-tragi-komedie. De dialogen zijn legendarisch realistisch en ongecompliceerd zonder simpel te zijn.

De setting is briljant in zijn anoniemiteit, de personage's meesterlijk in hun realiteit. Je krijpt echt in de huid van steve buscemi, een echte klaploper die je desalnietemin een identificeerbaar iets meegeeft. De soundtrack is (al jaren in mijn bezit, gekocht in de states) is ook werkelijk geniaal gevonden. De muziek brengt je echt in de Trees Lounge.

Meesterwerk !

avatar van J-P

J-P

Zeer goede film. Heerlijk sfeertje en Steve is weer zeer ok.

avatar van Kijzer

Kijzer

prolasco schreef:

Hoe kom ik aan deze film ?????

Iemand??