Whore (1991)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Drama / Thriller

geregisseerd door Ken Russell
met Theresa Russell, Michael Crabtree en John Diehl

Filmversie van het toneelstuk Bondage van David Hines over 24 uur uit het leven van een hoer. Theresa Russell speelt een vulgaire sloerie, die in de minder bevolkte straten van Los Angeles mannen tracht op te scharrelen.

leuke, lowbudget film over een hoer. kwam ongeveer een jaartje na 'pretty woman' uit en schetst een veel realtischer (en dus minder lief) beeld van de prostitutie.
beetje camp. zeker een van mijn persoonlijke favorieten

Wel een sympathieke film, maar dat komt voornamelijk door de tekst (toneelstuk) en Theresa Russell (altijd prettig om naar te kijken).
Wat voor mij niet echt werkt is de klinische manier van filmen en de relativerende humor, waardoor het nergens echt schijnend wordt. Het blijft toch altijd lastig als acteurs zomaar hele monologen op camera houden. Ben daardoor wel heel nieuwsgierig geworden naar het toneelstuk.

avatar van clockwork72
Wat een titel en wat een beschrijving!

avatar van boozebelly
Klinkt goed, eens even kijken of ik hem ergens kan scoren....

avatar van boozebelly
Ik sta er versteld van, deze film blijkt gewoon makkelijk te krijgen! ...dit word lachen

avatar van boozebelly
Voor wie geinteresseerd is om het dagelijks leven van een straathoer te zien raad ik een documentaire/reportage aan.
Je volgt een stereotype hoertje, een op en top karikatuur, wordt overdonderd met plat taalgebruik en als klap op de vuurpijl zit in de hele film geen enkele goede sexscene.

Ik voelde als kijker ook totaal geen emotie voor de hoofdpersoon, daarvoor was het acteerwerk te storend en de inhoud te mager.

Toch nog 1,0* voor de leuke muziek, lekker Jazzy en in combinatie met striptenten en rokerige bars vormt dat soms een lekker sfeertje. Jammer dat het voor de rest zo'n goedkope rotzooi is

Ohja, het raggae deuntje tijdens de intro was wel geinig: Youtube - Doin' The Bang

Bélon

Geweldige pulp, vaak hilarisch