Il Prezzo del Potere (1969)

Alternatieve titels: La Muerte de un Presidente | The Price of Power | Texas

Spanje / Italië
Western

geregisseerd door Tonino Valerii
met Giuliano Gemma, Fernando Rey en Van Johnson

Het detectivebureau van Pinkerton ontrafelt rond het bezoek van de Amerikaanse president James Garfield aan Texas in 1881, een heus moordcomplot op de president.

avatar van pascal83
Nog wat extra info: 'Il Prezzo del Potere' is een zogenaamde 'Politieke Spaghettiwestern', deze film heeft dan ook wat overeenkomsten met het hele JFK gebeuren.

avatar van JJ_D
Interessant.

Wikipedia schreef:
Een ander interessant experiment binnen de spaghettiwestern was The Price of Power (1969): hierin werd de moord John F. Kennedy volledig gereconstrueerd in een wildwest-setting terwijl de regisseur op het einde ook nog eens een geheel eigen visie over de daders gaf.

Heb ik al heel lang in de kast liggen. Moet ik nog steds zien....

avatar van wendyvortex
Hele interessante spaghetti-western.
Meer plot dan gebruikelijk bij de Italianen, een heuse visie op de JFK-moord, maar dat betekent niet dat er geen ruimte is voor stoere mannen, schieten, vechten en wat sadisme.
Mag wat mij betreft bij de toppers in het spaghetti-genre.

avatar van Brix
Misschien wel de meest serieuze spaghetti western die ik gezien heb.
Goed acteerwerk van diverse acteurs.
Gemma is nu definitief mijn nummer één onder de Italiaanse western acteurs.

Goede aankleding en filmsets, nergens storend on-Amerikaans overkomend..
Prima muziek van Luis Bacalov, afwijkend van de doorgaans herkenbare spaghetti-western stijl.

Interessant verhaal, met links naar de moord op JFK en de andere vermoorde Amerikaanse president James Garfield.
Van Johnson speelt de rol van president Garfield (al werd die niet vermoord in Dallas)

Ook wat mij betreft een van de beste spaghetti westerns.

Alternatieve titel (hier niet genoemd) : A Bullet For the President (DVD titel)