I'll Always Know What You Did Last Summer (2006)

Horror / Mystery

geregisseerd door Sylvain White
met Star LaPoint, Brooke Nevin en Don Shanks

Een groep tieners uit een klein dorp in Colorado doden per ongeluk een vriend door een uit de hand gelopen grap tijdens een vier-juli-viering. Ze besluiten het lichaam te verduisteren en de moord altijd geheim te houden, maar precies een jaar later, tijdens de volgende vier-juli-viering, worden ze bedreigd door mysterieuze telefoontjes van iemand die kennelijk op de hoogte is van het voorval.

avatar van Rianneke_Dan
Heerlijk weer een ultra goedkope slasherfilm, met bloed en tieners
Aangezien ik dat wel leuk vind, is dit weer een film die ik wel wil zien.
Verhaal zal wel super cliche zijn, maar maakt niet uit, vermaak me altijd prima bij dit soort films

avatar van otherfool
Natuurlijk had ik deze film na de zwakke eerdere delen moeten laten liggen, maar dat hij *zo* vervelend zou zijn had ik niet verwacht. Fantasieloos strompelt dit slashertje zich naar het eind, zonder ook maar 1 moment eng of spannend te worden. En vanwaar toch die vervelende MTV achtige montagegeintjes?

0,5*.

In tegenstelling tot deel 1 en 2 vond ik dit maar een slap aftreksel zonder spanning en schrik momenten --> 2,5*

avatar van DonOswaldo
Ontzettend overbodig vervolg. 1 was erg leuk, 2 was ook nog een vermakelijk wegkijkertje, maar dit..

Makkelijk script, voorspelbaar etc., maar daar hou ik rekening mee.

Dat de cast van leuk naar rampzalig is gegaan is echter wel een probleem.

Daarbij is een stukje uit het script te slecht voor woorden: dat ze na de moord op... whats his name.. denken dat het zelfmoord is terwijl er nergens in de buurt een wapen ligt als mogelijk middel (in ieder geval niet met bloed besmeurd) en het wapen waarmee het gebeurd zou zijn een kamer verder ligt, is iets te dom voor woorden. En dan gaat de politie daar ook nog eens van uit, kom op..

En tegen het einde waar de killer ehm ja.. gemalen werd, zag je gewoon iemand dat ding besturen (dan wel in het donker gekleed, doch zichtbaar). wtf is dat dan.. Zeer matige regie..

Ook het cliché-matige einde helpt niet echt mee.

avatar van Aapje81
Het orginele eerste deel vind ik nog altijd een van de beste horrorfilms in zijn genre. De opvolger was een zware teleurstelling en dit derde deel was nog niet eens zoveel slechter.

Groot pluspunt vond ik Brooke Nevin. Een genot om naar te kijken en haar acteerwerk was voor dit soort pulp ok.

De rest van de film was echter zwaar ondermaats. De grootste ergernis zat hem in een totaal gebrek aan creativiteit. Het scenerio is haast een replica van deel 1 alleen dan veel slechter uitgevoerd.

De personages zijn slecht uitgewerkt, de kills erg suf en spanning is nergens te bekennen.

De grootste teleurstelling vond ik echter de killer. In mijn ogen was hij op basis van de eerste film een van de meest charismatische figuren uit de horrorgeschiedenis en in dit deel blijft niets van zijn charme over.

Helaas zeer matig

avatar van 606
Supernatural killer is het geworden ipv echt mens.
Heel jammer dit deel en gaat nergens over.
Het verhaal hier klopt ook niet.

2 sterren

avatar van dutchtuga
Werkelijk vreselijke derde deel in deze verder leuke reeks. Het budget is tien keer zo laag, waardoor we het moeten doen met acteurs die nog veel erger zijn dan de castleden uit de eerste twee delen, maar erger is het totale gebrek aan talent bij de filmmakers. De pogingen tot audiovisueel geëxperimenteer doen pijn aan je ogen en het script wat totaal geen binding kent met de eerste twee delen is het slechtste excuus voor een vervolg dat ik ken. Banale en vooral erg zielige en onnodige poging om de reeks nieuw leven in te blazen.

avatar van Kr!kke
Het derde deel in de reeks is met voorsprong het minste deel.

Dat het verhaal totaal niet origineel ging zijn, weet je natuurlijk op voorhand. Dus daarover kan je niet al te veel negatiefs zeggen.

De film komt nogal vrij traag op gang, je moet zien dat je niet in slaap valt voor de "man met de vishaak" eindelijk eens toeslaagt. Vanaf dan wordt het eigenlijk een redelijke film, met af en toe een leuk slash-momentje. Ik vroeg me ook constant af wie nu eigenlijk de dader was, en vermits mijn mogelijke kandidaten 1 voor 1 werden afgeslacht , werd ik ook steeds benieuwder. Dit leidt dan tot mijn grootste ergernis van dit deel: de identiteit van de dader. Hadden de makers nu egt niet meer inspiratie? Jongens toch, wat vond ik het dom dat het blijkbaar de kerel van deel 1 en deel 2 was. En dan bleek hij nog eens over superkrachten te beschikken ook, vermits een shotgun e.d. hem niets kon doen.

Een matige film dus, maar ik moet mij maar troosten met de gedachte dat ik al veel grotere rommel heb gezien.

avatar van N. S.
Waardeloos,

Het verhaal is exact hetzelfde als deel 1, waar deel 2 nog een directe vervolg was, mede door de personages. Ik heb me in deze film echt zitten ergen aan sommige personages, ze konden voor geen meter acteren en het script was ook nog eens belabberd. Camerawerk en montage waren echt te slecht voor woorden, ik weet niet wat de bedoeling was met die flitsende beelden, maar het werkt alleen maar tegen. Wat ik al helemaal niks vond was dat de killer geen mens is, wat wel in de eerdere delen was. Nergens werd het eng of spannend, het is dat ik niet in slaap viel maar het scheelde niet veel.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Jammer dat er na deze film geen vervolgen meer gemaakt zijn in deze filmreeks. Niet vanwege de kwaliteit, maar was erg benieuwd hoeveel titels ze nog konden bedenken. Dit is nu de laatste film van een trilogie, hoewel je dit voor een groot deel kan beschouwen als een soort reboot/remake; hetzelfde verhaal maar met nieuwe personages. De gebeurtenissen in de vorige twee films worden ergens kort aangehaald. Maar dan blijkt dat schurk Ben Willis uit de vorige twee films wederom de visser met de haak is, maar ditmaal is hij een zombie-visser. Hilarisch. En enorm debiel.

Die twist komt weliswaar pas naar buiten tijdens de laatste paar minuten van de film, maar alle optimisten met een sprankje hoop dat I’ll Always Know alsnog een prima horrorfilm is met enkel een dom einde zullen worden teleurgesteld. De film is op alle vlakken onvoorstelbaar slecht gemaakt. Het acteerwerk is nóg bedroevender dan in de vorige twee films, het script lijkt ter plekke tijdens het filmen in elkaar gezet en de personages zijn domme en suffe figuren. Daarnaast komt men met een extreem hippe, flitsende montage à la de remake van Thirteen Ghosts of Halloween 6: The Curse of Michael Myers. Of het hier wordt toegepast om hip te doen of om te verbergen dat de maker geen enkel besef van timing heeft laat ik in het midden, maar enorm vervelend is het wel. I’ll Always Know is een vervelende, oerlelijke drol.

Auteur Lois Duncan van het boek I Know What You Did Last Summer was al boos dat haar boek werd omgetoverd in een slasherfilm. Zou ze I’ll Always Know What You Did Last Summer gezien hebben? Ze draait zich alsnog om in haar graf. Wellicht komt ze er zelfs uit. Met haak en vishoedje.

1 ster.