Tro, Håb og Kærlighed (1984)

Alternatieve titel: Twist and Shout

Denemarken

geregisseerd door Bille August
met Adam Tønsberg, Lars Simonsen en Camilla Søeberg

Erik (Lars Simonsen) heeft een norse vader die hem overheerst en manipuleert, terwijl Bjørn (Adam Tønsberg) de toenaderingen van Henning (Thomas Nielsen) afwijst en een blauwtje loopt bij de rijpere Anna (Camilla Søeberg) op wie hij een oogje heeft.

FisherKing
Vervolg op Zappa van Bille August. Vanwege het succes van Pelle Erobreren in 1988 (vrij kleinschalig) uitgebracht in Nederland.

avatar van katie morosky
Wat een vreemde Engelse alternatieve titel. Toch even laten blijken dat ik Deens kan. Vertaling is : geloof (of trouw), hoop en liefde.

FisherKing
Mag Trouw Hoop en Liefde ook Klinkt zo kasteelroman-achtig. Is hier dus met de Engels titel gebracht, wat evenmin succesvol was.

Saaaai.
Een soort humorloze arthouseversie van Eskimo Limon dat een jaar of vijf eerder uitkwam.
Je hebt alles al honderd keer gezien. Beter bovendien.