The Goose Steps Out (1942)

1 stem

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Basil Dearden en Will Hay
met Will Hay, Frank Pettingell en Julien Mitchell

Een leraar (Will Hay) blijkt de perfecte dubbelganger te zijn van een Duitse generaal. In de ware geest van oorlogspropaganda wordt hij overgevlogen naar Duitsland om chaos en hilariteit te veroorzaken als de generaal in een Hitler Youth college.

Gezien het jaartal waarin deze film gemaakt is, kun je wel een beetje respect hebben voor de grappen en grollen die men ten koste van de Nazi's durfde te maken.

Toch is Will Hay met zijn drukke geschreeuw vaak wat teveel van het goede. Tijdens zijn uitstapje als spion in Duitsland vergist (en verraad) hij zich bij elk tweede woord, maar de Nazi's zijn (natuurlijk) in dien mate gespeend van enige vorm van intelligentie dat niemand hem weet te ontmaskeren.