La Gabbia (1985)

Italië / Spanje
Thriller

geregisseerd door Giuseppe Patroni Griffi
met Laura Antonelli, Tony Musante en Florinda Bolkan

Michael (Tony Musante) ontmoet Marie (Laura Antonelli), een vriendin van lang geleden. Ze brengen de nacht samen door. 's Morgens wordt Michael vastgebonden wakker. Marie verklaart dat ze hem nooit meer laat gaan.

Wat een ontzettend vervelende film. Geen wonder dat die hier zo slecht gewaardeerd wordt. Ik kon er geen touw aan vastknopen door die voortdurende terugblikken. Vanaf het begin worden we opgezadeld met een griezel van een vrouwenversierder (Tony Musante) waar twee vrouwen, een moeder en een dochter door geobsedeerd zijn. Waarom? God mag het weten. Laura Antonelli is hier geen schim van het verleidelijke seksbeest dat ze in veel films is en Florinda Bolkan is vrijwel onzichtbaar. Snel vergeten.