• 10.577 nieuwsartikelen

Alternatieve titel: Weapons of Death

Oorsprong: Italië

Geregisseerd door: Mario Caiano

Met onder meer: Henry Silva, Evelyn Stewart en Leonard Mann

IMDb beoordeling: 6,4 (527)

Gesproken taal: Italiaans

Releasedatum: 5 augustus 1982

Plot Napoli Spara!

Santoro is een obscure maar succesvolle onderwereldbaas die vooral 's nachts opereert. Zijn succes maakt hem echter overmoedig en hij besluit zijn criminele activiteiten bij klaar daglicht te gaan uitvoeren. Politiecommissaris Belli heeft hem door, maar Santoro betrappen en oppakken blijkt een lastige opgave.

logo tmdbimage

avatar van Lakte

Lakte

Iemand die een digitale versie heeft van een VHS? Wil ik enorm graag zien!

avatar van mikey

mikey

2 hufters: een brute crimineel en een keiharde cop in de vuige straten van Napels. Het plot is barok te noemen, maar dient slechts als kapstok voor ontelbare stunts, achtervolgingen, groentekarretjes, knokpartijtjes en andersoortige schietincidenten. Verhaaltechnisch raakte ik het spoor totaal bijster, maar je kan je lol op. Camerawerk en (extreem gevaarlijk) stuntwerk zijn tiptop, zelfs spectaculair. Let op de headless cop op motor door de lange lindelaan. Love it! En natuurlijk die kleine bambino die het avontuur uiteraard niet mag overleven... wat een drama. Gelukkig worden ze zo niet meer gemaakt.

Goedgekeurd!!!!! Nu op de netflix.

scorsese

Aardige film over een crimineel die maar niet door de politie kan worden gearresteerd. Volop actie in deze cops and robbers-film met hier en daar ook prima ouderwets stuntwerk. Ook redelijk wat geweld (rauwe jaren '70 stijl). Qua plot en montage loopt de film echter een stuk minder lekker (zo zijn er eigenlijk ook te veel personages).

avatar van Basto

Basto

Staat op Netflix!

avatar van Basto

Basto

Aan actie geen gebrek! 3,5

avatar van perdona

perdona

Ontelbare schietpartijen in gebouwen, en nergens geen kogelgaten in de muur.

Italiaanse jaren 70 rommel, maar in die tijd was er niet veel beter.

avatar van Movsin

Movsin

Het steekt op geen dode en op geen cliché.

Dan nog liever de filmpjes met Delon of Ventura uit die tijd dat dit dom gedoe.