En la Puta Vida (2001)

Uruguay / Argentinië / Cuba / Spanje
Drama / Misdaad

geregisseerd door Beatriz Flores Silva
met Mariana Santángelo, Silvestre en Josep Linuesa

Elisa, een ongehuwde moeder met twee kinderen, werkt in een goedkoop restaurant in Montevideo. Ze heeft een verhouding met haar getrouwde baas, die haar steeds gouden bergen belooft, maar zijn beloftes niet nakomt. Na een fikse ruzie doet Elisa een greep in de kas en gaat er vandoor. Om de kost te verdienen gaat ze samen met haar vriendin Lulú in een bordeel werken. Placido, de mede-eigenaar van het bordeel, heeft ook in Barcelona vrouwen die voor hem werken. Bij zijn eerstvolgende trip naar Spanje neemt hij Elisa en Lulú mee…

Aangrijpend drama over een jonge moeder, die op zoek naar een beter leven en met achterlating van haar kinderen, door haar souteneur van Uruguay naar Spanje gelokt wordt met het vooruitzicht veel geld te verdienen als prostituee. Door bedrog en uitbuiting raakt ze evenwel van de regen in de drup.
Film duurt aan paar minuten te lang, want het halfzachte einde doet afbreuk aan het voorafgaande.