• 8.260.881 stemmen

Going Off Big Time (2000)

Thriller | 86 minuten

Genre: Thriller

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Geregisseerd door: Jim Doyle

Met onder meer: Neil Fitzmaurice, Dominic Carter en Nicholas Lamont

IMDb beoordeling: 6,3 (723)

Plot Going Off Big Time

"Yesterday they were just shouting their mouths off ..."

Omdat hij toevallig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats is, krijgt Mark Clayton vier jaar aan zijn broek. Hij doorstaat het lugubere leven in de bajes en begint een eenzame strijd tegen het systeem dat hem een oor aan heeft genaaid. Achter de tralies raakt hij bevriend met de zware crimineel Ozzi. Als ze hun tijd achter de rug hebben, zijn ze vastbesloten om de macht over de georganiseerde misdaad in de stad over te nemen. De slimme Mark weet snel een belangrijke positie op te bouwen in de drugshandel. De bende die hij samen met Ozzi leidt, heeft de juiste mix van power en brains. Het enige probleem blijkt toch Ozzi te zijn, door zijn onberekenbare en agressieve karakter is hij een wandelende tijdbom die elk moment kan exploderen.

image

avatar van dttom

dttom

Was wel aardig, heb wel wat gelachen. Maar het einde was te makkelijk en een paar dingen waren niet echt duidelijk.

avatar van GerwinF

GerwinF

Waar is deze film mee te vergelijken? Lock Stock?

avatar van Padd0

Padd0

Een mislukte poging iets in de trant van lock stock te maken. De grappen zijn niet leuk en de actiescene's zitten zonder actie. 1,5*

avatar van bisse

bisse

Ik vond dat deze film toch echt heel wat te bieden had en stijgt zeker boven het gemiddelde uit wat vertelstijl betreft.3 ster Ik vond het plotse einde juist zeker wat hebben

avatar van 606

bisse schreef:

3 ster Ik vond het plotse einde juist zeker wat hebben

ik vond deze ook zeker wel 3 sterren

mooi verhaal en redelijk geacteerd.

3 sterren

avatar van PaulieWalnuts

PaulieWalnuts

Veel beter dan verwacht met die "crappy" cover.