Young Winston (1972)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Richard Attenborough
met Robert Shaw, Anne Bancroft en Simon Ward

Young Winston is het levensverhaal van de legendarische Winston Churchill en beschrijft zijn jeugdjaren, zijn jaren als correspondent in Afrika en zijn uiteindelijke toetreding tot het Britse parlement.

avatar van Darbie
Heeft jammer genoeg een (te) hoog 'Walt Disney'-gehalte.

Richard Attenborough leert ons wat over de jonge Winston Churchill - zijn relatie met zijn ouders, inzonderheid zijn bewondering voor zijn vader, zijn avonturen als oorlogscorrespondent en zijn toetreding in de politiek - en doet dat op zijn gebruikelijke verzorgde manier.
Mogelijks nogal lang uitvallend maar voldoende interessant om niet te vervelen. De actiescenes zijn zelfs zeer knap gefilmd. Goed acteerwerk, zekerlijk van hoofdrolspeler Simon Ward en Robert Shaw.