En Avoir (Ou Pas) (1995)

Frankrijk

geregisseerd door Laetitia Masson
met Sandrine Kiberlain, Arnaud Giovaninetti en Roschdy Zem

Door de economische recessie wordt het Alice nagenoeg onmogelijk gemaakt om een baan te vinden in de badplaats waar ze woont. Na verloop van tijd heeft er genoeg van en verlaat ze vriend, ouders en woonplaats om in Lyon een nieuw leven te beginnen. Ze verblijft tijdelijk in een hotel, waar ook de depressieve bouwvakker Bruno logeert. Na een verbroken relatie wil hij niet alleen thuis zijn. In de hotelbar neemt Alice het allesbepalende initiatief.

kappeuter (moderator)
Ik heb een affiche gevonden met een betere kwaliteit. Was lang zoeken trouwens.

Yak
thank god, dit exemplaar is echt drakerig

kappeuter (moderator)
Drakerig ? Nooit van gehoord.

"gelijkend op een draak"

kappeuter (moderator)
Een scherp plaatje heeft bij mij de voorkeur voor een pixelachtig plaatje, ook al is die zwart-wit, vandaar.

Yak
oh maar je begrijpt me verkeerd. dat drakerige plaatje waar ik het over had, is inmiddels vervangen door de jouwe. a-okay dus!

avatar van narva77
He Yak, is dit toevallig die film waarin die vrouwt verhuist van Boulogne sur Mer (havenstad) naar Lyon, en daar een vreemde relatie heeft met die gast? Zoja, dan heb ik em ook gezien.

Deze is van de regisseuze van "A Vendre" en met dezelfde hoofdrolspeelster

Dat is 'm.
"A Vendre" had ik gemist, nom de dieu!