The Buddy System (1984)

geregisseerd door Glenn Jordan
met Richard Dreyfuss, Susan Sarandon en Nancy Allen

Emily woont bij haar moeder en zorgt voor haar zoontje, dat zijn vader niet gekend heeft. Voor contact met school huren de twee vrouwen een post-adres maar haar zoon kan dan ook nooit vriendjes mee naar huis nemen. Op een dag ontdekt de schoolbeveiligingsbeambte de waarheid, maar geeft dat niet aan. Hoewel de zoon hoopt dat de beambte een relatie met zijn moeder begint, neemt deze zonder dat ze het weet de zorg over hem na schooltijd. In zijn vrije tijd is hij schrijver en uitvinder.

avatar van mikey
Veel sentimenteel gedoe en een flinke dosis moraal en ethiek. Dreyfuss is weer eens heerlijk irritant. **1/2