The Paper (1994)

Komedie / Drama

geregisseerd door Ron Howard
met Michael Keaton, Robert Duvall en Glenn Close

Henry Hackett werkt bij een krant uit New York. Hij is een workaholic, maar de lange uren die hij maakt maken 'm niet gelukkig. Aangezien z'n vrouw er ook niet blij mee is overweegt hij een minder zware baan te nemen. Een groot verhaal brengt hem echter aan het twijfelen.

avatar van jedymaster
Dit is nou typisch zo'n film die ik meerdere malen gezen moet hebben om m een beetje te onthouden waar ie over gaat des ondanks staat mij bij dat het geen slechte film was

Er wordt geprobeerd realistisch over te komen door een soort hectish Hill Street Blues-achtig kantoorsfeertje te creeëren. Dit komt helaas niet uit de verf omdat het allemaal te gemaakt lijkt. Vooral de bijrollen lijken hun teksten op te lezen.
Close en vooral Keaton zijn echter goed op dreef en de film heeft een moordend tempo waardoor hij geen minuut verveelt.

Precies. Ik heb mij prima verveeld en hard gelachen. Ik had 'm trouwens ook al een keer gezien maar dat was ik vergeten. Het is een soort slapstick. Glenn Close vond ik wel ietwat over de top. Robert Duvall is altijd een feestje.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
renske schreef:

Ik heb mij prima verveeld

HAHA! Wat een geweldige verschrijving. Ik bedoelde natuurlijk 'prima vermaakt'. Maar ik laat het lekker staan zo.

zeer vermakelijke film, met erg goed acteerwerk van de gehele cast. 3.5*

avatar van XfofaXX
renske schreef:

Wat ben je stoer!

realistische kijk (denk ik) op het hectische leven van een journalist. keaton is in vorm.
***1/2

FisherKing
Een film die je eens moet herzien om de impact weer in te kunnen schatten. Begint erg traag/vaag, maar gaandeweg komt er een hoop emotie in, en vooral boeiend om te zien hoe de twijfel toeslaat bij journalisten.

Michael Keaton is geen wereld-artiest helaas, maar van Glenn Close en Robert Duvall valt veel te genieten. En inderdaad krijgt de film een behoorlijk tempo. De 3.5* blijft staan.

Zoals gewoonlijk overheerst middelmatigheid bij Howard. Braaf en zoetsappig, maar mede door enkele acteerkanonnen toch best aardig...

Aardige film met leuke dialogen. In sommige scenes wordt de hectiek van de nieuwswereld goed in beeld gebracht. Het tempo en de acteerprestaties doen er een schepte bovenop.
Minder is het einde, dat onwaarschijnlijk en onnodig is. dat gevecht tussen Keaton en Close slaat nergens op, en het tot inkeer komen is voorspelbaar. Dat overdreven gedoe met die zwangerschap was ook gezocht..

avatar van Verhoeven
Een aardige film die een kijkje geeft in de hectish Hill Street Blues-achtig kantoorsfeertje. Met stevige dialogen ook een tweede keer vermakelijk. In sommige scenes wordt de hectiek van de nieuwswereld goed in beeld gebracht. Het tempo van de film en de acteerprestaties zijn zeer vermakelijk. Michael Keaton, Glenn Close en Robert Duvall spelen heerlijk maar de film blijft helaas niet langer hangen dan de speelduur.

kappeuter (moderator)
Sympathieke ensemble cast film met een goede mix van komedie en drama-elementen, verteld met redelijk wat vaart.
Van de hoofdrollen met bekende cast vind ik Michael Keaton, Robert Duvall, Glenn Close en Marisa Tomei allen overtuigend, maar vooral Michael Keaton en Robert Duvall geven net dat beetje extra.
Het verhaal is niet zo heel bijzonder, maar meer hoeft het ook niet te zijn.
Misschien nergens echt hoogstaand, toch zeker de moeite waard en leuk om weer eens wat 90s sfeer te proeven.

lezertje
Heb deze film in het jaar van uitkomst gezien, maar kon mij er weinig van herinneren. (Ik moet bekennen dat ik nog nooit heb rondgelopen om de redactie van een Amerikaans dagblad. De stress op de krantenredactie in de jacht op primeurs komt wat mij betreft redelijk geloofwaardig over.) Keaton steelt de show als het op Coca Cola levende en niet nerveus te krijgen redactielid. Howard weet de hectiek vanuit de redactiekamer vloeiend over te brengen naar de bar en het ziekenhuis voor de slotapotheose. De film heeft een razend tempo en kijkt heerlijk weg.