Rudolph the Red-Nosed Reindeer: The Movie (1998)

Animatie / Familie

geregisseerd door William R. Kowalchuk Jr.
met de stemmen van John Goodman, Whoopi Goldberg en Eric Pospisil

Rudolph is een rendier dat op de wereld komt met een afwijkende neus, die rood is en bovendien licht kan geven. Hij wordt hierdoor uitgelachen door ander rendieren en op school geplaagd. Als hij vanwege zijn neus ook nog beschuldigd wordt van vals spel tijdens een wedstrijd, vlucht hij naar de Noordpool waar hij Slyly de vos en Leonard de ijsbeer ontmoet. Als de slechte ijskoningin Stormella zijn rendiervriendinnetje Zoey gevangen neemt, probeert Rudolph haar met zijn nieuwe vrienden te bevrijden.

avatar van tommykonijn
Vrolijke en gezellige kerst-animatiefilm. De animatie lijkt in het begin wat houterig maar als de film eenmaal op gang komt merk je daar niet zo veel meer van. Het is een leuk verhaal, zeker leuk in beeld gebracht voor de kinderen. Ook een mooi einde.

avatar van Minotaures
voor de grap in de schappen gelegd bij de Disney, kost maar 1 euro

avatar van movimaker
geweldige liedjes en leuke personages voral Sliley de wasbeer
(hij doet me wel een beetje denken aan timon van de lion king)

Dick2008
Ik heb gisteren Rudolph the Red-Nosed Reindeer & the Island of Misfit Toys (2001) bekeken en vandaag deze. Gewoon leuk om op dvd te hebben, zodat je ook nog een keuze kunt maken uit de Nederlands of Engels gesproken versie.

Bij deze film heb ik ook weer voor de Engels gesproken versie gekozen want die beviel me beter. Ik vind die andere film iets leuker, maar deze film is net zo goed mooi getekend. Het lijkt een beetje op de tekenfilms van vroeger. In deze film ook weer veel liedjes, waarbij sommige best aardig zijn en die hier wel ondertiteld zijn. Het bekende liedje van Paul McCartney - A wonderful Christmas time komt ook voorbij. Deze film is wel wat serieuzer van opzet en soms een beetje zielig terwijl die andere wat komischer is. Wel klopt het verhaal aardig met het oorspronkelijke verhaal over Rudolph met zijn rode neus. Misschien dat deze film wat meer familiefilm dan kinderfilm is, maar wat dat betreft zit ik daar nooit zo mee, als het maar vermakelijk is en dat is bij deze film dus ook het geval. 3.0.

avatar van tommycool
wel een grappige kerstfilm voor kleine kinderen

avatar van baspls
Redelijke film. Leuk en vermakelijk. Goede Stemmen en redelijke liedjes. Maar vreselijke animatie met een bagger inkleuring. Als ik deze film voeger niet altijd met kerst keek zou hij geen voldoende hebben gehad. Ga hem niet herbekijken omdat ik bang ben dat ik hem dan een dikke 0,5 ga geven,