Something to Sing About (1937)

Alternatieve titel: Battling Hoofer

Komedie / Muziek

geregisseerd door Victor Schertzinger
met James Cagney, Evelyn Daw en William Frawley

De leider van een muziekband, Terrence 'Terry' Rooney (James Cagney) uit New York, krijgt een contract aangeboden in Hollywood. De studio heeft echter een clausule in het contract gezet waardoor hij niet mag trouwen. Daarom trouwt hij in het geheim met Rita Wyatt (Evelyn Daw), een zangeresje. Als dit echter bekend wordt zijn de poppen aan het dansen.

ver-schrik-ke-lijk! gewoon een afgrijselijke film, en dat zeg ik niet omdat er slecht in gezongen wordt of zo, dan wel om de acteerprestaties die op niets trekken en het verhaal dat geschreven zou kunnen zijn met een gebruikte rol wc-papier.

avatar van Poisonthewell
DonLeone schreef:
dan wel om de acteerprestaties die op niets trekken

Cagney was anders weer prima te pruimen (zoals ALTIJD), vond ik.

Poisonthewell schreef:

Cagney was anders weer prima te pruimen (zoals ALTIJD), vond ik.

ieder zijn mening, ik vond echt van niet! terwijl ik toch wel fan ben van Cagney hoor

Dick2008
Ben niet zo'n liefhebber van die heel oude films. Verder staat James Cagney bekend "als acteur van harde rollen" en dat is ook de reden dat ik hem meer als naam ken dan dat ik ook daadwerkelijk veel films van hem heb gezien. Speelde als afwisseling dan ook in luchterige rollen. Ik vind hem in Footlight Parade (1933) erg leuk, maar doet het in deze film ook aardig. Wat dat betreft sluiten het begin en einde dan ook goed aan bij deze film. Behalve goed acteren kon hij ook nog heel aardig dansen. Je ziet aan zijn gezichtdrukking wel vaak dat hij eigenlijk beter geschikt is voor die misdaadfilms dan in dit soort komische films. Al oogt hij op sommige momenten toch ook wel charmant en sympathiek. Erg geinige scène, als het tijdens de filmopname uit de hand loopt, maar hij valt hier wel terug op zijn oude rol. Verder toch vaak saaie film met af en toe leuke momenten. Om een keer gezien te hebben is wel te doen. 2.0.