Arrête Ton Cinéma! (2016)

Frankrijk

geregisseerd door Diane Kurys
met Sylvie Testud, Josiane Balasko en Zabou Breitman

Vol enthousiasme begint Sybille aan het schrijven van een scenario voor haar eerste film. Ze is een erkende actrice die nu voor het eerst passeert aan de andere kant van de camera. Alles lijkt haar toe te lachen. Haar producenten Brigitte en Ingrid zijn twee maffe maar schattige personages en Sybille belandt in een avontuur met hen, terwijl ze haar gezinsleven opzij zet. Maar de onwaarschijnlijke keuze van de actrices, het opeenvolgend herschrijven van het script en de financiële weigering zorgen ervoor dat de prachtige droom een nachtmerrie wordt. Sybille is echter een onverbeterlijke optimiste en zal te laat beseffen dat haar grillige en gestoorde producenten haar zullen meeslepen in hun waanzin...