I Walk the Line (1970)

geregisseerd door John Frankenheimer
met Gregory Peck, Tuesday Weld en Estelle Parsons

Henry (Gregory Peck) is de sheriff van een klein dorpje ergens in Tennessee. De normen en waarden staan hoog in het vaandel bij hem en hij volgt blindelings de wet. En hij is altijd snel in het veroordelen van anderen. Dan ontmoet hij Alma (Tuesday Weld), een jong mooi meisje dat zijn wereld op z'n kop zet. Hij is niet in staat zijn gevoel voor haar te onderdrukken. Al snel gaat het als een lopend vuurtje door het dorp heen.

avatar van madmax1
Sterk drama met een modern western verhaal.
Goed geacteerd door de gehele cast, prachtige cinemascope beelden, heerlijke song
van Johny Cash , weinig bekeken hier op MM , maar een aanrader voor dit genre.

Een somber en traag misdaad(melo)drama, dat zich afspeelde op het platteland van Tennessee en waarin een getrouwde sheriff (in de vijftig) in moeilijkheden raakte, nadat hij verliefd geworden was op de tienerdochter van een illegale drankstoker. De cast speelde uitstekend; de aantrekkelijke Gregory Peck zag je niet vaak in een ongetemde en zwaarmoedige rol en als iemand die fout zat. De liedjes van Johnny Cash (waaronder de titelsong) waren prachtig.