ad

Geregisseerd door: Gabriel Bartalos

Met onder meer: Karoline Brandt, Eric Bennett en Warwick Davis

Releasedatum: 14 februari 2004

Over Skinned Deep

De Surgeon General is een ontzagwekkend en angstaanjagend figuur, wiens huid strakgetrokken is over een misvormde schedel. Zijn ogen worden gevormd door een zwarte duikbril en zijn mond maakt de Surgeon General tot één van de wanstaltigste moordenaars van zijn soort. Wie kan dit monster stoppen voor dat het te laat is....

image

avatar van dr channard

dr channard

Ik wil deze film wel graag in men brievenbus hebben

avatar van horrorjp

horrorjp

vond het wel een leuk filmpje alleen het einde duurde me soms te lang

avatar van 606

slecht slecht geen woorden voor

camera werk niks

verhaal redelijk

1 ster

shadowmaster100

alle koeien,wat een verschrikkelijke film,maar wel erg grappig``````````````````````

film master

is het nou horror of juist comedy, er staat dat de gerne horror is maar het leek meer op comedy.

ps: wat doet die kabouter karate dingen.

avatar van ASman

ASman

Essentieel ! Dit moet je gezien hebben !

avatar van ASman

ASman

Zoals ik al zei dus : de film komt uit 2004 maar lijkt gemaakt te zijn ergens in de jaren '80 ( de look deed me zelfs op een of andere manier denken aan een willekeurige A-Team aflevering ), tal van clichés worden gerecycleerd , bepaalde acteurs hebben de uitstraling van een dode kameel en de acteerkwaliteiten van een forel in een docusoap en over de regie ga ik niet te veel uitweiden. Waarom dan toch 2 sterren ?! Simpel : alle filmische erbarmelijkheid op een stokje heeft de film toch zij momenten die creepy zijn. Meestal worden sommige scènes creepy door de catastrofale acteerprestaties ( een soort van gevoel dat ik niet kan beschrijven ). Ook blijkt de regisseur wel een oog voor detail te hebben ( de sets zijn soms erg degelijk ) en kan hij toch bogen op een paar puike en erg toffe ideeen. Hij schijnt ook te beseffen : 'als ik geen goed film kan maken, maak ik maar een weirde '. En jawel hoor, weird...it is . Ik zal het zelfs zo zeggen : het slaat gewoon allemaal nergens op ! Van de debiele dialogen tot de dromerige scènes tot wat wel de meest random scène moet zijn in de filmhistorie ( als je de film bekijkt, zie je zo welke ik bedoel ). Dit werkt samen met de al even bizarre en over the top gore ( die goed vertegenwoordigd is ), vreemd genoeg, allemaal in het voordeel van de film.

Dit samen met al de de sleaze en samen met het feit dat deze film zowat verzuipt in een zee van B-film zweet ( je kan de cheese ruiken en na de film kan je hem bij wijze van spreken met een lepel van je lichaam schrapen ) , maakt het tot een van de meest entertainende films die ik dit schooljaar tot nu toe zag !

1* voor de film an sich , 4,5* voor enetertainmentswaarde ( en ja , ik weet dat het dan normaliter gezien ongeveer een 2,5* moet zijn, maar om mijn geloofwaardigheid niet te verliezen kan ik deze film onmogelijk laten slagen ).

2* dus.

avatar van Le Edzel

Le Edzel

Kan me herrineren dat ik deze zon 2,5 jaar geleden gehuurd had met een vriend. Zo slecht, dat het gewoon leuk was. Lagen ook constant dubbel, om beelden die eigenlijk 'schokkend' moesten zijn.

Die mafkees met dat enorme hoofd waar die groene rotzooi uitkwam.

Cult filmpje misschien wel, omdat het zo overdreven en slecht is haha!

avatar van Phantasm

Phantasm

Ik heb me wel vermaakt met deze film, genoeg gore momenten.

dominion

Wat een slechte film was dit.

De gore was lachwekkend maar was wel duidelijk aanwezig.

Het acteerwerk was ook niet bijzonder .

De monsters waren stom en zagen er niet uit.

Het enigste wat ik wel leuk vond was de Surgeon General en die dwerg.

Dus daarom geef ik hem 1 ster.

avatar van Corcicus

Corcicus

• 1912 berichten

Dit was misschien wel het vreselijkste dat ik mijn ogen ooit heb aangedaan. Er valt niets goed over te zeggen, het was verschrikkelijk amateuristisch en leek wel opgenomen met een handcamera (afgaand op de beeldkwaliteit). Wat een nachtmerrie. Kijk deze film niet, het is té slecht.

avatar van Elineloves

Elineloves

Zo, hier word ik niet vrolijk van zeg. Wat een ellende op een veel te vroege zaterdagochtend. Moe en brak blijven liggen, denken jezelf een film te gunnen en dan dit gedrocht opzetten. Het grootste voordeel was dat ik in het begin nog slaperig en suf was, dat verzachtte het nog enigszins.

Ik weet niet of ze een dronken aap of een blinde dat camerawerk hebben laten doen (Of een dronken, blinde aap, dat kan ook natuurlijk) maar wat was dit slecht zeg. Toen ik eenmaal weer een béétje onder de levenden was vroeg ik me af waar ik in hemelsnaam naar zat te kijken. De Rockwells waren vreselijk, maar het is blijkbaar ook geen must om te kunnen acteren voor deze film. Onder het motto 'Ik kijk nu toch al een hele tijd, dus ik kijk hem ook maar af' heb ik me door de film geworsteld. Door de saaie, ongeloofwaardige, absurde en vreselijk slechte scènes. Van ellende ben ik toen het eenmaal voorbij was opgestaan en gaat poetsen, iets wat ik véél eerder had moeten doen, daar had ik meer plezier uit gehaald dan kijken naar dit gedrocht.

avatar van Boeikens

Boeikens

Slechte Freakshow pulp.

avatar van Basto

Basto

Komt in juli uit op blu ray via Severin

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Nog niet gezien , is het wat of even wachten op de Unrated Directors Cut ? XD XD

avatar van jordandejong

jordandejong

Compleet maniakale mix tussen House of 1000 Corpses (2003), Monster Man (2003) en The Texas Chain Saw Massacre (1974). Zo briljant als TCM en HO100C is ie niet, en zo vermakelijk als Monster Man ook niet, maar toch is Skinned Deep een hele vette ervaring voor fans van horrorpulp.

Filmtechnisch is het allereerst niet best. Slechte editing, dramatische sounddesign en ongelofelijk pover acteerwerk. Daar tegenover staat wel compleet bizarre uitwerkingen van Bartalos' horrorbrein. De creaturedesign is fenomenaal, met uiteraard Surgeon General als absoluut hoogtepunt. Die openingsscene ook waar hij geïntroduceerd wordt, achterop een rijdende auto op een door rookmachine geteisterde set. Watertanden!!! Maar ook zo'n figuur als Plates (een midget met een obessie voor porselein) is super lachen.

Naast toffe creature design is ook de gore ZEER in orde. Probleem is een beetje dat Bartalos 1001 super vette, macabere ideeën heeft, maar moeite heeft er een vehaaltje omheen te breien dat et een fatsoenlijk te volgen doorlopend geheel wordt. Daardoor voelt het soms allemaal heel vaag aan met een verhaal en scenes die van de hak op de tak springen.

En toch is dit uiterst interessante cult die 100x beter was geweest als er een betere editor en sound designer op had gezeten. Met Bartalos horrorbrein is heel weinig mis, maar filmtechnisch mag de uitwerking wat beter. Toch jammer dat hij zo'n klein regisseurs CV heeft.