Conversations with Other Women (2005)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Drama / Komedie

geregisseerd door Hans Canosa
met Helena Bonham Carter, Aaron Eckhart en Erik Eidem

De getuige van de bruidegom en die van de bruid flirten met elkaar op een bruiloft. De sexuele spanning komt tot een hoogtepunt..maar wat blijkt: beide kennen elkaar al langer. Ze waren ooit al getrouwd en zijn later weer gescheiden. Het verhaal van hun verleden ontrafelt zich langzaam.

avatar van mrdig
Aparte film. De hele film is in split screen. Oftewel links een net iets andere camerapositie dan rechts. Af en toe wordt het linker danwel rechterscherm ook gebruikt voor flashbacks of een andere uitwerking van een specifieke scene. Dit lijkt irritant, maar in deze film werkt het goed omdat de film slechts bestaat uit 1 grote dialoog van 2 personen.

Kortom, prima kleine film, soms enigszins saai, maar toch ook wel origineel. 3.5 *

avatar van Sergio
Verschrikkelijk saai.

avatar van mishad
Helena Bonham Carter en Aaron Eckhart dragen deze vrij saaie en minimalistische film over de ontmoeting tussen twee ex-geliefden op een bruiloft. Vooral Helena is zeer goed op dreef en de uitstekend geschreven gesprekken tussen de twee exen en het onconventionele gebruik van splitscreen maken deze film zeker de moeite waard.

avatar van Katharina
Een heel erg mooie film. Hij is bijna saai, maar juist omdat hij het toch niet is, is hij erg mooi en bijzonder. Erg goed geacteerd!
Heel origineel, zowel het verhaal als het filmwerk.
Prachtig!

avatar van blurp194
Heel mooi geacteerd, en ook mooi uitgewerkt met de split screen truc, en mooi door elkaar verweven flashbacks en tegenwoordige tijd. Waar ik nog niet uit ben is wat ik van het verhaal vind...

avatar van janwauters
boring, kan me niet boeien.

Dit is helemaal niets. Snap niet wat hier interessant aan is. Gebeurd niets en gaat als een kaars uit.