Desperate (1947)

Film noir / Drama

geregisseerd door Anthony Mann
met Steve Brodie, Audrey Long en Raymond Burr

De net getrouwde vrachtwagenchauffeur Steve en zijn vrouw Anne bevinden zich op de verkeerde plaats op de verkeerde tijd als Walt Radak en zijn bende hen onderdompelen in een moordzaak. Met Anne onder zijn hoede probeert Radak Steve te dwingen tot het opdraaien voor de moord.

In Spanje op DVD uitgegeven: http://tinyurl.com/3ykxro

avatar van boerenpummel
Aanstaande zondag op BBC2 te zien.

avatar van Co Jackso
Een matige film, die het bijvoorbeeld moet afleggen tegen jaargenoot Out of the Past. Desperate is namelijk heel standaard. Het camerawerk is niet speciaal en de acteurs al helemaal niet. Ik zou het bijna studio massaproductie noemen, wellicht is het dat ook. Het vreemde aan deze film is dat het verhaal over een lange tijd van een aantal maanden wordt uitgesponnen. Dat is bij voorbaat niet bevordelijk voor de geloofwaardigheid van de film, als je bedenkt in welke situatie Steve zich bevindt.

avatar van Dogie_Hogan
Heb de film onlangs op de BBC gezien, maar op de namen na, kan ik mij amper vinden in het plot hierboven....
#1. Anne en Steve trouwen eerst, nadat ze voor de criminelen en politie op de vlucht zijn. En wel op een moment dat ze zich veilig voelen bij Anne's oom en tante;
#2. Verder is Anne is nooit in handen van Radak geweest.
#3. enz. (ivm mogelijke spoilers)

Standaard B-Noir, IMDB 6/10. (Liefst 5,5/10*)

avatar van Mac Hammer Fan
Film Noir Classic Collection - Vol. 5 DVD Movie Online, Movies Shop, Film Plot Summary, Sales, Movie Trailer - axelmusic.com
Er komt een vijfde (deze keer) achtdelige boxset van Warner uit in de States waarvan "Desperate" deel uitmaakt. Als ze zo goed zijn als de voorgaande dan is dat veelbelovend.

avatar van Dogie_Hogan
Boxset inmiddels binnen en de 1e disc met Cornered en deze bekeken. Viel tegen, althans niet op 't niveau van de 1e 4 Noir boxsets. Maar nog 6 Film-Noirs te gaan.

Matige film; begrijp hoge IMDb rating dan ook niet; hoogstwaarschijnlijk door inbreng van Raymond Burr, die de film draagt.
Daarnaast vrij korte film (ca. 70 min.).
Sluit me verder aan bij de review van 'Co Jacso' uit 2008.