Naughty Marietta (1935)

Romantiek / Muziek

geregisseerd door Robert Z. Leonard en W.S. Van Dyke
met Jeanette MacDonald, Nelson Eddy en Frank Morgan

Voor de mooie, verfijnde Franse prinses Marie de Namours de la Bonfain is ware liefde belangrijker dan een adellijke titel. Op de vooravond van haar gearrangeerde huwelijk met een Spaanse edelman, ruilt zij van plaats met haar kamermeisje. Zo vertrekt zij diezelfde nacht op een vrachtschip naar New Orleans, in de hoop daar een nieuw leven te beginnen en een echtgenoot te vinden. Tijdens de reis wordt het schip overvallen door piraten. Hun redder, kapitein Richard Warrington, wordt door Marietta's schoonheid aangetrokken. In Frankrijk is ondertussen door haar oom en haar aanstaande man, een zoektocht ingesteld naar de verdwenen prinses. Als men haar vindt in New Orleans en haar ware identiteit bekend wordt, kan Warrington het meisje waarvan hij ondertussen is gaan houden, niet eenvoudig laten gaan.