Spring Break Shark Attack (2005)

Alternatieve titel: Dangerous Waters: Shark Attack

Verenigde Staten / Zuid-Afrika
Thriller

geregisseerd door Paul Shapiro
met Kathy Baker, Justin Baldoni en Bryan Brown

Een groep studenten neemt een groepsvakantie om even de dagelijkse sleur van het studentenleven te ontvluchten. Als ze aankomen in een rustig plaatsje vlak voor de kust van Florida, verandert hun zorgeloze vakantie in een nachtmerrie, omdat een groep, moordlustige haaien het strand terroriseert.

avatar van nightbreed
Materny schreef:
Check de poster dan.
Eng enger engst

ja die poster gokt duidelijk op de pubers die smullen van dit soort oppervlakkige posters (lekkere wijfen en enge haaien)

avatar van weaselweasel
Heb 'm zojuist gedeeltelijk gezien.
Godsamme wat slecht

Je ziet alles van mijlenver aankomen, er zit geen enkele spanningsboog in en de cliché's blijven zich maar opstapelen.

Een echte super-flop.
0,5 *

avatar van FillumGek
Vond hem eigenlijk niet eens zo slecht nu ik heb helemaal heb gezien. Niet omdat hij zo spannend was maar de Spring Break vond ik een leuke setting en de acteurs deden het ook niet onaardig. Ik stoorde me gewoon nergens aan eigenlijk. Gewoon niet te serieus nemen.

Mr_White
Wat een complete bagger is dit zeg. Van de clichématige personages tot de overdreven voorspelbare gebeurtenissen. Incidenteel wel goed voor een flinke lach, met als hoogtepunt het moment waarop een haai de boot beukt, die wetenschapper tegen het harpoengeweer aan valt die vervolgens een harpoen door de schouder van de ander schiet. Hoe verzinnen ze het?

avatar van nightbreed
Dit is echt de meest suffe Jaws-kloon die ik ooit heb gezien.
Ik kan allemaal gaan opnoemen wat er zo slecht aan was maar het is makkelijker en sneller om gewoon te melden dat alles maar dan ook alles aan deze film slecht was.

Cijfer: 0,5

ow wat is dit slecht

1 ster voor de mooie dames

avatar van scorefreak
Deze film is de slechtste haaienfilm ooit. Geen spannende chronische opbouw, zeer slecht geacteerd.
Ook slechte ondersteuning van de muziek. (Veel synthesizers).
Je ziet alleen maar die haaienrugvinnen bewegen in het water.
Te veel haaien op mekaar, dus ziet er erg onrealistisch uit en zien er sloom uit als ze aanvallen en toch heel veel gewonden en doden.
Real Shark Footage gemaakt van de wit tip rif haai en geen tijgerhaai of witte haai. Veel gejat van Jaws, een echte Jaws-kloon dus en erg voorspelbaar. Cijfer < 0,5 Een flop

Haaienfilm nummer 1 blijft JAWS van Steven Spielberg.

Wat een verschrikkelijke film,

je ziet de haaien keer op keer aankomen, zodat er geen totaal geen spanning in zit*

Het ziet er zo nep uit,
Laten we maar niet over het acteerwerk beginnen.

Pfff...hoe lang duurt dit gedrocht nog?

edit: ennnn ZAP!

avatar van Lennert
Ik dacht net hetzelfde, ik kijk er nu al langer dan een uur naar en er is nog steeds niks gebeurd.

avatar van Lennert
Tja, het acteerwerk was behoorlijk, ondanks dat het meer op een tienerserie leek. Weinig actie, weinig realistische scenes en net toen het erop leek dat het spannend werd was het al voorbij. Ik zal genereus zijn met 2 sterren.

Lennert schreef:

Je bent zeker vrijgevig! Ik heb hem toch nog afgekeken en het bleek niet veel beter dan het eerste gedeelte van deze....ehh bewegende, kleurige beelden. Want echt film kan ik het niet noemen.

Het 'spannende' deel was vervolgens zo ongeloofwaardig , onzinnig en lelijk uitgevoerd dat ook dit voor mij niets vergoedde. Het bevestigde wel mijn angstige vermoeden; het is niets en het wordt niets.

Hé. Wat zie ik nu? Bottom op hetzelfde net? Kijk dan blijf ik nog even wakker!

Voor deze; NUL KOMMA VIJF! En dat is lang geleden.

avatar van JDSsmetje
score ...................... 1.70

Ik heb al vele films met haaien gezien, maar dan ook nog geen enkele gezien dat een beetje origineel is. Ook deze dus niet origineel. Je zou het kunnen zeggen een standaartproductie van een haaienfilm. Voorspelbaar tot en met en clichés dat je meer clichés begint te letten dan het verhaal zelf.
Er was wel een matige spanning in de film, dit komt vooral door de muziek. Acteerwerk was niet super maar stak ook niet tegen.
Verhaallijn zoals er duizenden zijn. da rijmt.

positie .................... 289/378

avatar van Kr!kke
Ik kijk graag naar haaienfilms en deze was zeker niet een pak slechter dan de gemiddelde haaienfilm vond ik.

avatar van GijsDeBeelde
Kort samengevat: niet spannend. Wat onthouden we? Knoei niet te veel met de natuur of er gebeuren enge dingen!

avatar van jippie2010
een film die het moet doen met haaievinnen en rood water heeft goede acteurs nodig en een spannende verhaallijn. Dat zat er helaas niet in... 1,5

avatar van 606
Er zijn er veel slechtere vind ik, deze had paar mooie shots en mooie vrouwen
Maar goed, zolang de haaien niet te veel in beeld kwamen was het goed.
Acteren was dan niet al te goed.

2,5 ster

avatar van marloespsv7
Ik vond het echt een leuke film!
Een keer niet als einde dat de haai ontploft of hoe dan ook.
En Shane maakt de film compleet! wat een lekkerding!!!

avatar van Vascago
Prima filmpje binnen het genre.