The Contract (2006)

Thriller

geregisseerd door Bruce Beresford
met John Cusack, Morgan Freeman en Corey Johnson

Tijdens zijn begeleiding van het ziekenhuis naar de gevangenis, slaan de mannen van huurmoordenaar Frank Carden toe en deze komt, samen met zijn politiebegeleider in de auto te water. Ray Keene en zijn zoon Chris, die in het nabijgelegen natuurgebied kamperen, vinden de huurmoordenaar en Ray is vastbesloten Frank mee te nemen. Maar dan krijgt het drietal de mannen van Frank achter zich aan.

Ging wel. Goedkoop vermaak.

Ik heb een hekel aan ongeloofwaardige films en dit was er eentje uit de buitencategorie. Onbegrijpelijk dat men zoiets in elkaar zet. Kan zoveel beter. Jammer, zonde. Toch heb ik me nog redelijk vermaakt. Daarom 2,5.

avatar van thomas_
kaholiic schreef:
Aardige film maar op veel momenten te saai. Zaten ook wel wat grote fouten in.

Zoals?

Niet dat ik het een geweldige film vond hoor, maar keek toch aardig weg zo in de avond. Heb me alleen mateloos geergerd aan die helicopter scene en zoals hierboven gezegd had Freeman al lang kunnen ontsnappen

avatar van mcdaktari
het mag dan wel allemaal cliché zijn maar ondanks dat heeft The Contract me toch goed vermaakt, mede door ook wel het goede acteren. Morgan Freeman acteerd zoals ik van hem gewend ben, degenlijk. Het verhaal deed me wel denken aan een andere film, bv die met Sidney portier, maar het kon er toch mee door.

avatar van Jordidj
Redelijk vermakelijke film, met af en toe wel voorspelbare moment, bijvoorbeeld die scène dat op die man werd geschoten, maar wel nog wel overleefde en de ander doodschoot.

Verder vaak wat saai, maar Freeman speelt toch wel weer een goede film.
Er zaten hier en daar leuke stukken in.

Deze film krijg 3,5 sterren van mij.

avatar van Beloki
Redelijke thriller, kabbelde lekker voort. Niet erg spannend, maar verveelde ook niet.

B.

avatar van Rodger
begint sterk, maar zwakt steeds meer af tegen het einde...
jammer...
2.5

Op zich spannende en optisch mooi gebrachte, maar trage, oppervlakkige, routinematige en routineuze actiethriller die precies zo verloopt als je verwacht had en geen diepgang, noch pretentie kent. Freeman en Cusack doen niet meer dan nodig is.

avatar van Dennissssss
Komt over als een b-film, maar dan met wat A-acteurs erin. Special effects zijn echt slecht, het is allemaal wat slap en het komt niet over. Matig.

Ik vind Morgan Freeman wel goed, maar ik ben geen liefhebber van John Cusack.

avatar van Pim1993
Ik vind John Cusack haast identiek aan Nicolas Cage qua persoon en acteerwerk. Ik zie Cage zo in The Contract de rol van Cusack spelen. Ik wil ze wel eens samen in een film zien, ben namelijk wel fan van deze acteurs.

avatar van newG
Pim1993 schreef:

Con Air (1997)

avatar van nadrin
ongeloofwaardige film met zo een een onnozel plot dat het bijna grappig is.
Bv.:Gsm heeft geen bereik maar internet werkt wel.

avatar van Pim1993
newG schreef:

Con Air (1997)

Heerlijk, bedankt !

avatar van DonPeliculón
Leuke kat-en-muis-thriller die wat ongeloofwaardig is maar wel de hele speelduur boeit. Morgan Freeman acteert het best en ook John Cusack doet het aardig. Van Thomas Lockyer had ik nog nooit gehoord maar die zette ook een prima rol neer. Het was jammer dat juist hij zo vroeg dood ging van het groepje achtervolgers; hij was veruit het interessantste personage en voor het verhaal maakte het weinig uit wie er zou sterven. De rest van de bijrollen was niet veel bijzonders. Vermakelijk filmpje, leuk om een keer te zien.

herder
John Cusack en Morgan Freeman in 1 film???? Ja ja, die moet ik even zien.....dacht ik.
Zeer stomme film. Ik geef het direct een 0,0....helaas kan het maar tot 0,5..

avatar van K. V.
Deze een tijdje geleden gewonnen en gisteren eens in de dvdspeler gestopt.
'k had eigenlijk geen verwachtingen en gelukkig maar, want het was maar een erg standaard filmpje. Ondanks de twee grote namen was de film niks bijzonders. Een typische achtervolgingsfilm in een bos, die nergens uitblinkt.
Toch wel vreemd dat de goeie geen bereik hebben met hun GSM en dat de slechte wel in het bos draadloos kunnen surfen op internet
Deze nog zien liggen voor 10€, maar dat is hij zeker niet waard. Goed als ze hem eens op tv tonen, maar dat is ook alles.

Zoooo slecht vond ik hem zeker niet, ik heb al grotere crap gezien

Een 3 verdient hij zeker

ik vondt het maar een simpel filmpje,
keek wel goed weg, maar het einde was gewoon echt slecht.
daarom 2.5*

avatar van Decec
Een goede thriller/misdaadfilm...
Spannend verhaal...
Prima acteerwerk...
Wel leuk bekende acteurs Morgan Freeman en John Cusack...
Allebei spelen goed...
Prima achtergrond geluid/muziek (Dolby Digital)...
Super mooi HD kwaliteit...
Heerlijk genoten, maar geen topper film...

avatar van T-man
Geen slechte film. Morgan Freeman en John Cusack vind ik altijd minimaal boven gemiddeld in een film. Ze kunnen allebei afzonderlijk een slechte film (bijna) altijd naar een hoger niveau tillen.
Dat geldt ook voor deze film, deze is het kijken meer dan waard.

avatar van Fran
Echt heel slecht is deze film niet maar hij boeide me totaal niet. Ik kreeg geen binding met de karakters. Morgan Freeman respecteer ik absoluut als acteur maar ook hij kon zijn personage niet overtuigend op mij over laten komen.

Op zich had hij heel intrigerend over kunnen komen als badguy die toch een soort van "softspot" begint te krijgen voor de jongen. Freeman liet de goede en de slechte kanten van deze man wel zien maar van mij had er veel meer verschil tussen de twee kanten mogen zitten. Dus net iets gemener als hij weer in zijn slechte rol zat en net wat warmer en menselijker als hij zijn goede gezicht liet zien.

Tijdens de tocht door het bos gebeurd er vrij weinig en dat maakt het niet makkelijk voor de kijker om geintereseerd te blijven kijken. Die lege ruimte had opgevuld kunnen worden door een aantal sterke dialogen maar die bleven wat mij betreft uit.

Helaas blijft het wat mij betreft maar een matige film. Met deze acteurs en verhaal een gemiste kans.

avatar van Captain Pervert
Captain Pervert schreef:
Lijkt behoorlijk op Shoot To Kill, maar die was spannender en beter.

Deze film mist diepgang qua personages, sommige dingen waren echt tè oppervlakkig, zoals hoe die blonde vrouw omgaat met de dood van haar vriend. Het kan dan wel een mislukte relatie zijn, maar kom op! En uiteraard gaat ze daarna daten met John Cusack...

Freeman is precies wat je ik ervan verwachtte: een badguy die ook weer niet compleet in- en inslecht is. Zijn slechte daden worden zo luchtig gepresenteerd dat het beroep van huurmoordenaar bijna goedgepraat wordt.

Aardig geprobeerd, maar nee, geen aanrader.

2.5 sterren

Haha, wat is het toch leuk om een film te herzien, wetende dat je hem ooit gezien hebt, maar er nix meer van weet. Bovenstaande is uit 2007. En mijn mening is nog hetzelfde, hoewel ik hem ook zeker niet zou afraden is het geen topper. Met name het eerste uur wil maar niet echt spannend worden.

avatar van xxERWINxx
Redelijk vermakelijke film, mooie achtervolgingen in het bos, alleen het einde viel me behoorlijk tegen, had erger verwacht en ook wat slap.
Sommige scenes stoorde me ook een beetje, verder was het geen saaie film.

avatar van Left4Dead
Weer eens afgestoft, in de hoop dat ik hem nu beter zal vinden. De cast is wel oké.
Vorige keer vond ik het verhaal nogal saai en langdradig maar mijn kijk op films is altijd onderhevig aan verandering. Kijken hoe de beleving nu na een aantal jaren is.

Aan één ding zal het zeker niet liggen en dat is de prachtige natuur en mooie beelden, je wilt meteen op vakantie en een hiking trip doen. Het verhaal is niet echt bijzonder en Captain Pervert gaf hierboven al de link naar de film Shoot To Kill, die was gewoon beter. Van echte spanning kun je hier niet spreken en het koppel dat ze tegenkwamen was een regelrechte ramp en irritatie.

De humor was erg mat laten we zeggen dat het een poging tot is. De cast is prima op het koppel op vakantie na. Nee het verhaal vind ik nog steeds mat en de regie kan er maar geen spanning inkrijgen. Soms raakt het verstrengelt in haar eigen knullige ontwikkelingen die gewoon nergens meer over gaan. Het gekonkel tussen de FBI en de lokale politiemacht was lekker luchtig en gaf nog een leuk tintje aan de prent.

Conclusie ie dat de 2.5** nog steeds volstaan voor dit product. Niets minder maar zeker niets meer!

Confusie
Morgan Freeman weer als slechte gast, dat werkt al niet echt.

Toch de poeslieve negert bij uitstek.

avatar van riefenstahl
Probleem is een beetje dat je met zulke grote namen gelijk (te) hoge verwachtingen krijgt die hier helaas niet waargemaakt worden maar een aardig filmpje is het desondanks toch wel.
Leuk om Freeman als badguy te zien.

Prima misdaad film, niks mis mee. Ook weer niet al te speciaal of origineel.

avatar van missl
Freeman is wel leuk, verder is het een flauw niemendalletje.

Best een aardige film Kijkt lekker weg.

avatar van Pazmaster
Het acteerwerk is matig, het lijkt wel of Freeman en Cusack er geen zin in hadden. Het verhaal is dan ook niet echt interessant, net als de dialogen, het is een beetje een slappe hap. Voorspelbaar en daardoor ook totaal niet spannend. Ik had constant het gevoel dat ik naar een zeer matige B film zat te kijken en eigenlijk is dat ook wel zo. Ik heb me behoorlijk zitten vervelen met deze film.

avatar van Davezelf
Lijkt een film met veel potentie, maar jongejonge wat een onwaarschijnlijke plotwendingen. Als de heren Godman en Cusack het script van tevoren doorgenomen hadden was het budget navenant toereikend geweest.

avatar van xxERWINxx
Vandaag eens weer herbekeken, moet zeggen dat ik mij wel vermaakt heb met deze film.
Begin was een beetje verwarrend, maar eenmaal in de natuur zien we een soort kat en muis spelletje.
Dit voert door de bossen en beekjes, mooie beelden ook met redelijk wat actie tussendoor en spanning, einde was ook wel prima.
Echt goed word hij nergens, maar ook zeker niet slecht.

avatar van joeygamer2
Niet al te beste film. Nergens spannend. Paar stukjes in de film waar je van denkt: wat doen ze nou weer dom dan? Kon me nog wel een beetje vermaken met deze film, maar verder vond ik het niks!