Hum Tum (2004)

India
Drama / Komedie

geregisseerd door Kunal Kohli
met Saif Ali Khan, Rani Mukherjee en Rishi Kapoor

"Jongen ontmoet meisje" en "meisje ontmoet jongen"! Hum Tum biedt een blik op de eeuwige strijd tussen de twee seksen terwijl we de levens van Karan en Rhea volgen. Ze hebben weinig met elkaar gemeen, enkel dat hun wegen elkaar keer op keer weer kruisen. Verspreid over drie continenten en een periode van bijna 10 jaar komen de levens van Karan en Rhea bij elkaar en evolueert hun relatie, van haat tot wederzijdse vriendschap en respect en uiteindelijk...

avatar van YuLaw16
Leuke film! Helft van de film is opgenomen in Amsterdam (zelfs de parijs scenes, zijn eigenlijk amsterdam). Goed acteerwerk. Leuke liedjes, en een verhaal dat je weet te boeien.

avatar van Social-Mask
Idd, leuke film. Erg grappig, goed geacteerd en verhaal mooi in beeld gebracht. Heb erg genoten van de film en ook de liedjes.

3,5* van mijn kant, want 3* vind ik toch wat te laag.

Minek
Als Nederlander moet je deze film gewoon gezien hebben! Een Bollywoodfilm met opnames in Amsterdam!! Met 2 indiase supersterren nog wel. Saif en Rani vormen een leuk stelletje.

Ik vond de film wel een tikje saai. Maar het is ook gewoon een liefdesverhaal zonder avontuurlijke poespas eromheen.

Het was wel erg grappig, toen ze later zogenaamd in Parijs waren, terwijl de opnames in Amsterdam waren. Dan zie je een NS trein langskomen, een nederlandse politiewagen, het Amsterdams concertgebouw... Yeah right! En zelfs de figuranten praatten Frans met een nederlands accent, haha! Maar ach, dat zien alleen wij Nederlanders.