Gotcha! (1985)

Alternatieve titel: Pik, Ik Heb Je

Actie / Mystery

geregisseerd door Jeff Kanew
met Anthony Edwards, Linda Fiorentino en Jsu Garcia

Op zoek naar avontuur en zijn eerste liefdesnacht reist student Jonathan af naar Parijs. Hij ontmoet de Tsjechische Sasha, die allebei zijn behoeftes bevredigt: want via haar raakt Jonathan verwikkeld in een spionagenet in Oost-Berlijn.

FisherKing
alleraardige puber-film

avatar van petey
alleraardigste Linda Fiorentino bedoel je zeker??

FisherKing
Ja een alleraardigste Linda

avatar van jester
Aardig is het goede woord. Alleraardigst gaat me net iets te ver, zelfs voor Linda .

Ik had pas later in de gaten dat Anthony Edwards een piepjonge Dr. Green (geloof ik) uit ER is. Aardig, maar niet meer dan 2,5 *.

avatar van dalma
leuke film voor de jeugd. leuk tussendoortje

avatar van 93.9
Pik, Ik heb je???

Student die met vriendengroepje wekelijks paintballt komt terecht in de wereld van echte misdaad en spionage.
Daar sta je dan met je verfpistooltje..
Leuk??? Nou niet echt..

avatar van FixX
leuk filmpje om te kijkken als het regent buiten of sneeuwd en je heb niks te doen smiddags
wel leuk z,n spel spelen of het nu op school is of op werk haha zulle ze top vinde

avatar van otherfool
93.9 schreef:
Pik, Ik heb je???

Haha die NL titels zijn vaak geweldig!

Hele leuke film, voor de jeugd, scherpe humor, mooie setting in Berlijn trouwens.
3 sterretjes.

avatar van thunderball
Aardige tiener thriller met comedy elementen,
maar ...eh... wat is die Linda Fiorentino toch een waanzinnig mooie vrouw. Ze lijkt op een lerares Duits op de school waar ik werk en dat is ook heerlijke, mooie vrouw!

avatar van Miss Sway
Magnum44 schreef:
3 sterretjes.

Inderdaad, erg leuke setting.
De film is nostalie voor mij. Ik denk niet dat ik 'm nu nog zo geweldig zou vinden.

avatar van hannes64
Vond deze ook wel aardig.
Leuk verhaaltje met een paar leuke scenes.
Nostalgie voor mij.
Beetje een feelgood........Leuk.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vermakelijke tienerfilm met een paintballende Edwards. Destijds een redelijke hype, maar echt bijzonder wordt het nergens. Luchtige en gemiddelde actie.

avatar van Scorpio11
Linda Fiorentino, destijds een mooie vrouw.

avatar van stephan73
Gotcha! vondt ik vroeger een alleraardigst filmpje. Een beetje flirten met spionnen en wat tieneractie.
Nu, vele jaren later, zie ik hem weer eens en hij bevalt me nog steeds. Het verhaal is verouderd, maar de acteurs en de regie zorgen ervoor dat het tempo erin blijft.

Zeker een film die ik in de toekomst wel weer eens op zal zetten en wie weet... misschien gaat hij dan met een halve ster omhoog. Vooralsnog een dikke 3 sterren!

avatar van niethie
Aardig spionage verhaaltje met een typisch 80's sfeertje.

2,5 sterren

Voor het laatst in de jaren 80 gezien maar hij
blijft leuk.

avatar van Saaimen
Ik vond hem wel aardig, maar heb toch ook aardig wat aanmerkingen. Ben ik echt de enige die nieuwsgierig was wat er op dat filmrolletje stond?? En hoe kwam de cia in contact met die russen, en waardoor ging het mis?? De humor was wel leuk in deze film met als hoogtepunt de scene waarin Jonathan Sasha ontmoet, en hij darvoor bij de ober een 'pernod' met water besteld.
WAt trouwens echt nergens op sloeg was dat er een vrouw wordt vermoord van 100 meter afstand en vervolgens staat the bad-guy nog 3 keer tegenover jonathan en mist hij 3 keer, vind ik vreemd

Ondanks dat ik wat jonger ben vind ik hem ook leuk.
Het verhaal heeft een plotselinge wending die ik zo snel niet had kunnen bedenken..

avatar van ewalk
93.9 schreef:
Pik, Ik heb je???

Bedoelen ze niet "Kip, ik heb je"?

avatar van John Lee Hooker
Leuk filmpje dit. Wordt onderschat wat helemaal niet nodig is, prima acteerwerk en een meeslepend verhaal. Het zou zomaar jezelf kunnen overkomen, daarom sprak het me ook aan.

- 4 -

avatar van stfuympos
Idd. een onderschat filmpje, was de eerste die ik gezien heb in mn eentje in de Bios .

avatar van rotjuh
Eindelijk ook deze in mijn bezit en wat een leuke film is het toch.
Ook al staat de berlijnse muur al ff niet meer, deze film kan zeker mee ook in deze tijd.
Avondje plezierig dvd kijken...echte aanrader!

avatar van badfans69
Onbekende 80's film, maar wel goed!
Met een mooie Linda Fiorentino.

avatar van Filmkriebel
Leuk 80s amusement. Viel me zeer goed mee. Wat begint als een tienerfilm over twee jonge kerels die een avontuurtje in Parijs zoeken, gaat stilaan over in een luchtig spionageplot wanneer paintball-held Jonathan de Tsjechische Sacha ontmoet. Enkele leuke en actievolle momenten gegarandeerd in deze op en top eighties flick, met Frankie goes to Hollywood en Joan Jett op de soundtrack. Zeer ondergewaardeerd... enkel de mensen die de 80er jaren meegemaakt hebben weten waarom

avatar van arno74
Dik twintig jaar later opnieuw kunnen genieten van deze film. Natuurlijk brengt het nogal wat jeugdsentiment mee waardoor ik wellicht niet objectief kan zijn, maar deze film maakte toen al een grote indruk op me, en heb ik nu pas voor een tweede keer weer kunnen zien. En wederom was het genieten.

Wat mij betreft is deze film toch een minder bekend juweeltje uit de jaren 80. Uitstekende mix tussen actie, humor, en spanning, met natuurlijk een geweldige setting.