Bandidas (2006)

Frankrijk / Mexico / Verenigde Staten
Actie / Western

geregisseerd door Joachim Rønning en Espen Sandberg
met Penelope Cruz, Salma Hayek en Steve Zahn

Sara Sandoval en Maria Alvarez zijn elkaars tegenpolen. Het enige dat ze gemeen hebben is hun Mexicaanse afkomst. Sara is de keurig opgevoede dochter van een rijke Mexicaanse bankier en Maria is de dochter van een arme Mexicaanse boer. Als Tyler Jackson, vertegenwoordiger van de bank van New York, Sara's vader vermoordt en het land van Maria's vader inpikt, hebben de dames ineens iets gemeen: ze willen wraak. Alhoewel ze elkaar in eerste instantie niet vertrouwen, worden ze gedwongen samen te werken in hun strijd tegen Tyler Jackson en zijn moordlustige bende.

Aardige film met aardige acteerprestaties van de twee bandidas. Een krappe voldoende want de film werd op geen enkel moment echt hilarisch, spannend of overtuigend... het was allemaal gewoon... aardig, leuk om eens gezien te hebben.

avatar van AjaxRulezzz
Ik zat te twijfelen tussen een 3 of een 3,5 maar Penelope Cruz en Salma Hayek hebben de doorslag gegeven Wat een mooie vrouwen zeg! Ik vond het wel een goede film met een redelijk verhaal. Camerawerk was gewoon goed. Ik heb anderhalfuur zitten smullen (door de 2 bandidas )

avatar van The Almighty
Redelijke film met goede acteerprestaties. ik vond het verhaal redelijk, maar er zat geen echte 'actie' in. Deze film werd ook totaal gedragen door de acteerprestaties (en schoonheid) van Penelope Cruz en Salma Hayek. 3*.

Een lichte film voor als je eens een avondje gewoon op je gemak wil naar een filmpje kijken zonder veel te moeten nadenken.
Voor de rest ongeveer hetzelfde wat de meeste mensen hier zeggen.
Je kan eens lachen met Steve Zahn, en de 2 meiden krikken de score met 0.5 ster op.
Samengevat; goede lichte actiekomedie, meer niet.

De film zelf heb ik amper echt met aandacht bekeken, net zoals de meeste mannen onder ons wel denk ik. Ik had andere "zaken" in de gaten.

Tjeech, die Hayek en Cruz zijn toch beiden ongelofelijke hete dames. En dan heb ik nog dat tikkeltje meer voorkeur voor die eerste. En uiteraard, de scene op dat bed als beide bevallige vrouwen hun kunstjes bovenhalen, heerlijk toch!

Ik ga zelfs verder, van de film zelf kan ik niet veel zeggen omdat je gewoonweg die 2 actrices continu in de gaten houdt.

Ik ga het dus houden op een 2,5 sterren. Tenslotte hebben Hayek en Cruz de show gestolen. Immers waren hun acteerprestaties zeker ook niet slecht, integendeel.

avatar van van duijn
Leuk filmpje maar wel erg ongeloofwaardig. Hayel en Cruz zijn wel heel erg mooi maar erg serieus kan ik het niet nemen.

avatar van sofripa
Snellie schreef:

Inderdaad, niks aan toe te voegen.

avatar van JANSSEN90
Hele leuke film die zichzelf niet al te serieus vind, ik heb er van genoten!
Ik heb deze al een paar keer gezien dus ik sla hem deze keer over.

Salma Hayek en Penelope Cruz zijn twee prachtige vrouwen en de laatste kan ook nog best goed acteren maar deze film was gewoon heel erg flauw en saai. Het verhaal sloeg nergens op en boeiend of leuk werd het nergens. Op bepaalde momenten was de film zelfs tenenkrommend (dialogen zijn intens triest) en had ik de neiging om de film af te zetten, maar door de continue aanwezigheid van de 2 schoonheden heb ik dat maar niet gedaan. Dankzij de 2 schoonheden krijgt de film nog 2 punten (1 punt per schoonheid) van mij.

avatar van mnrk
Deze film is gewoon helemaal geweldig door de aanwezigheid van Salma Hayek en Penelope Cruz ....

Het verhaal is gewoon lekker luchtig en is op sommige momenten gewoon leuk/grappig, dit was natuurlijk ook door de aanwezigheid van Steve Zahn.

Wel was de aankleding en setting in deze film goed, en dat met een leuke soundtrack.

avatar van filmobsessie
echt een kinderfilm dit
bassie en adriaan in mexico

avatar van DDT
DDT
Simpele film die ik toch graag zie al was het omwille van Salma en Penélope

avatar van bozzy
leuke dames maar daar alleen maak je geen goeie film.
nee ik was er niet kapot van.

avatar van Ralf81
Vermakelijk, maar niet meer dan dat.

avatar van Glacius
filmobsessie schreef:
echt een kinderfilm dit
bassie en adriaan in mexico

Ze hadden idd beter geld en tijd kunnen steken in lesbo pr0n met Salma en Penelope.

avatar van m1chel
Viel me niks tegen. In eerste instantie had ik zoiets van : NEE! Maar het verhaal was leuk, simpel en natuurlijk de 2 dames. Gewoon een leuke film, voor een saaie avond. 3* is hij zeker waard.

De sfeer en uitstraling vond ik regelmatig meer bij een gothic romance horen dan bij een western.
Dit had voor mij te maken met kostuums en kapsels en de decors (inrichting kamers en uiterlijk gebouwen), ook door kleurstellingen (zwarte muren, gouden accenten, rode corsetten e.d.).

De muziek is Latijns Amerikaans en dat is weer wel prima passend bij een spaghetti western.
Goed geacteerd, een aardig verhaal en af en toe een tikje absurde humor.
Een vreemd slag western, maar voor mij wel leuk.

Nu ik de film helemaal heb gezien, viel me eigenlijk pas op dat dit eigenlijk gewoon een losse remake is van Butch Cassidy and the Sundance Kid. De luchtige toon is goed getroffen, maar verder is het helaas ondermaats op bijna alle vlakken. 1,5 sterren.

avatar van Sergio Leone
Nog net genietbaar.

Het "tragische" begin lijkt uit enkele andere westerns gejat en dient enkel om de twee dames samen te brengen. Wat volgt is een tamelijk aangename rit. Een hoop scènes zijn flauw of zelfs kinderachtig, maar evenveel scènes zijn gewoon leuk - de climax met bijhorende shoot-out op kop.

Penelope Cruz en Salma Hayek zijn niet bepaald mijn favoriete actrices en ook hier zijn ze bij momenten behoorlijk irritant. Hun Engels trekt op niets, maar zelfs dan nog is het geen straf om naar hen te kijken.
De badguy van dienst, Dwight Yoakam, is niet onaardig en zet een behoorlijk foute maar amusante rol neer. Ook Steve Zahn is goed te pruimen.

Bandidas slaagt er - tot mijn verbazing - in om een deftige sfeer te creëren. Het westerngevoel is wel degelijk aanwezig en ook de spaghetti-elementen kunnen bekoren. De shoot-out op het einde is daar een goed voorbeeld van (het inzoomen nadat Sara Jackson door het hoofd geschoten heeft).
Voorts is ook de muziek een meerwaarde, waarbij vooral het stukje van tijdens de shoot-out blijft hangen.

avatar van Waackx
Een leuke spaghetti western van Latijnse afkomst die is voorzien van aangename en aanstekelijke humor die mij erg beviel.
2 prachtige dames als leading actresses en vooral Yoakam was erg goed gecast als badguy, Zahn was ook leuk.

floriaan97
Cruz en Hayek zijn weer prachtig in deze film maar daar blijft het ook bij.
Ik kan me het verhaal nauwelijks herinneren omdat het me totaal niet interesseerde.
De acteerprestaties waren redelijk, spaghetti westerns horen enigszins grappig te zijn maar dit was gewoon slecht.

avatar van Richard_Voorhees
De dames mogen er zeker zijn ja, maar de humor was inderdaad wel erg slecht. De film is nog wel redelijk door te komen, maar daar is ook wel alles mee gezegd.

lezertje
AjaxRulezzz schreef:

Dus het aantal sterren is bij u afhankelijk of het mooie asctrices zijn. Er wordt dus niert gekeken naar acteerprestaties, script, regie et cetera.

lezertje
Wat een vreselijk domme film., vol met zeer geforceerde humor. Een film nog leger dan de staatskas van Utopia. Het verhaal hangt van de westernclichés aan elkaar en Dwight Yoakam maakt van het personage Tyler Jackson zon een potsierlijk karikatuur dat het onmogelijk is om hem serieus te nemen. En ook in een komedie dienen de personages serieus over te komen wil je in het verhaal en met de karakters meegaan. De grappen komen niet veel verder dan het kleuterniveau van steeds maar weer vallen. En zelfs de aanwezigheid van de omhoog geduwde borsten van Hayek en Cruz kunnen dit allemaal niet verhelpen.

avatar van blurp194
Meh.

Te braaf, dit stuk afkijksel van Les Pétroleuses (1971). En dat was dan alweer een afkijksel van Viva María! (1965). Louis Malle's minst gelukte film, wellicht, maar nog steeds wel een stuk beter dan dit stuk prutswerk. Er zat tenminste nog iets van een verhaal in, terwijl dit misbaksel er teveel moeite voor moet doen, teveel binnen de lijntjes kleurt, en teveel op de jurken van Hayek en Cruz leunt om het publiek erbij te houden. Nouja, allez, ik heb het ook tot de titels volgehouden.

avatar van woeler82
Leuke film , ik heb bij sommige scenes hard moeten lachen.
De dames zijn bloedmooi , alleen hun acteur werk komt soms toch wel stuntelig over.

Toch vind ik het een redelijk geslaagde western, je moet niet alles zo serieus nemen.

avatar van Brabants
Twee mooie vrouwen die ergens best grappig zijn. Buiten dit is het een zeer trage en uiterst voorspelbare film. Niet echt interessant.