• 8.561.623 stemmen

Geregisseerd door: Joachim Rønning en Espen Sandberg

Met onder meer: Penélope Cruz, Salma Hayek en Steve Zahn

Releasedatum: 16 maart 2006

Plot Bandidas

"Being BAD never looked so GOOD!"

Sara Sandoval en Maria Alvarez zijn elkaars tegenpolen. Het enige dat ze gemeen hebben is hun Mexicaanse afkomst. Sara is de keurig opgevoede dochter van een rijke Mexicaanse bankier en Maria is de dochter van een arme Mexicaanse boer. Als Tyler Jackson, vertegenwoordiger van de bank van New York, Sara's vader vermoordt en het land van Maria's vader inpikt, hebben de dames ineens iets gemeen: ze willen wraak. Alhoewel ze elkaar in eerste instantie niet vertrouwen, worden ze gedwongen samen te werken in hun strijd tegen Tyler Jackson en zijn moordlustige bende.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Snellie

Snellie

Aardige film met aardige acteerprestaties van de twee bandidas. Een krappe voldoende want de film werd op geen enkel moment echt hilarisch, spannend of overtuigend... het was allemaal gewoon... aardig, leuk om eens gezien te hebben.

avatar van AjaxRulezzz

AjaxRulezzz

• 2085 berichten

Ik zat te twijfelen tussen een 3 of een 3,5 maar Penelope Cruz en Salma Hayek hebben de doorslag gegeven Wat een mooie vrouwen zeg! Ik vond het wel een goede film met een redelijk verhaal. Camerawerk was gewoon goed. Ik heb anderhalfuur zitten smullen (door de 2 bandidas )

avatar van The Almighty

The Almighty

Redelijke film met goede acteerprestaties. ik vond het verhaal redelijk, maar er zat geen echte 'actie' in. Deze film werd ook totaal gedragen door de acteerprestaties (en schoonheid) van Penelope Cruz en Salma Hayek. 3*.

avatar van Meersie

Meersie

Een lichte film voor als je eens een avondje gewoon op je gemak wil naar een filmpje kijken zonder veel te moeten nadenken.

Voor de rest ongeveer hetzelfde wat de meeste mensen hier zeggen.

Je kan eens lachen met Steve Zahn, en de 2 meiden krikken de score met 0.5 ster op.

Samengevat; goede lichte actiekomedie, meer niet.

avatar van mahouopenzo

mahouopenzo

De film zelf heb ik amper echt met aandacht bekeken, net zoals de meeste mannen onder ons wel denk ik. Ik had andere "zaken" in de gaten.

Tjeech, die Hayek en Cruz zijn toch beiden ongelofelijke hete dames. En dan heb ik nog dat tikkeltje meer voorkeur voor die eerste. En uiteraard, de scene op dat bed als beide bevallige vrouwen hun kunstjes bovenhalen, heerlijk toch!

Ik ga zelfs verder, van de film zelf kan ik niet veel zeggen omdat je gewoonweg die 2 actrices continu in de gaten houdt.

Ik ga het dus houden op een 2,5 sterren. Tenslotte hebben Hayek en Cruz de show gestolen. Immers waren hun acteerprestaties zeker ook niet slecht, integendeel.

avatar van van duijn

van duijn

Leuk filmpje maar wel erg ongeloofwaardig. Hayel en Cruz zijn wel heel erg mooi maar erg serieus kan ik het niet nemen.

avatar van sofripa

sofripa

Snellie schreef:

Inderdaad, niks aan toe te voegen.

avatar van JANSSEN90

JANSSEN90

Hele leuke film die zichzelf niet al te serieus vind, ik heb er van genoten!

Ik heb deze al een paar keer gezien dus ik sla hem deze keer over.

Theunissen

Salma Hayek en Penelope Cruz zijn twee prachtige vrouwen en de laatste kan ook nog best goed acteren maar deze film was gewoon heel erg flauw en saai. Het verhaal sloeg nergens op en boeiend of leuk werd het nergens. Op bepaalde momenten was de film zelfs tenenkrommend (dialogen zijn intens triest) en had ik de neiging om de film af te zetten, maar door de continue aanwezigheid van de 2 schoonheden heb ik dat maar niet gedaan. Dankzij de 2 schoonheden krijgt de film nog 2 punten (1 punt per schoonheid) van mij.

avatar van mnrk

mnrk

Deze film is gewoon helemaal geweldig door de aanwezigheid van Salma Hayek en Penelope Cruz ....

Het verhaal is gewoon lekker luchtig en is op sommige momenten gewoon leuk/grappig, dit was natuurlijk ook door de aanwezigheid van Steve Zahn.

Wel was de aankleding en setting in deze film goed, en dat met een leuke soundtrack.

avatar van filmobsessie

filmobsessie

echt een kinderfilm dit

bassie en adriaan in mexico

avatar van DDT

DDT

Simpele film die ik toch graag zie al was het omwille van Salma en Penélope

avatar van bozzy

bozzy

leuke dames maar daar alleen maak je geen goeie film.

nee ik was er niet kapot van.

avatar van Ralf81

Ralf81

Vermakelijk, maar niet meer dan dat.

avatar van Glacius

Glacius

filmobsessie schreef:

echt een kinderfilm dit

bassie en adriaan in mexico

Ze hadden idd beter geld en tijd kunnen steken in lesbo pr0n met Salma en Penelope.

avatar van m1chel

m1chel

• 1948 berichten

Viel me niks tegen. In eerste instantie had ik zoiets van : NEE! Maar het verhaal was leuk, simpel en natuurlijk de 2 dames. Gewoon een leuke film, voor een saaie avond. 3* is hij zeker waard.

avatar van Dreiecke

Dreiecke

De sfeer en uitstraling vond ik regelmatig meer bij een gothic romance horen dan bij een western.

Dit had voor mij te maken met kostuums en kapsels en de decors (inrichting kamers en uiterlijk gebouwen), ook door kleurstellingen (zwarte muren, gouden accenten, rode corsetten e.d.).

De muziek is Latijns Amerikaans en dat is weer wel prima passend bij een spaghetti western.

Goed geacteerd, een aardig verhaal en af en toe een tikje absurde humor.

Een vreemd slag western, maar voor mij wel leuk.

avatar van mister blonde

mister blonde

• 12067 berichten

Nu ik de film helemaal heb gezien, viel me eigenlijk pas op dat dit eigenlijk gewoon een losse remake is van Butch Cassidy and the Sundance Kid. De luchtige toon is goed getroffen, maar verder is het helaas ondermaats op bijna alle vlakken. 1,5 sterren.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Nog net genietbaar.

Het "tragische" begin lijkt uit enkele andere westerns gejat en dient enkel om de twee dames samen te brengen. Wat volgt is een tamelijk aangename rit. Een hoop scènes zijn flauw of zelfs kinderachtig, maar evenveel scènes zijn gewoon leuk - de climax met bijhorende shoot-out op kop.

Penelope Cruz en Salma Hayek zijn niet bepaald mijn favoriete actrices en ook hier zijn ze bij momenten behoorlijk irritant. Hun Engels trekt op niets, maar zelfs dan nog is het geen straf om naar hen te kijken.
De badguy van dienst, Dwight Yoakam, is niet onaardig en zet een behoorlijk foute maar amusante rol neer. Ook Steve Zahn is goed te pruimen.

Bandidas slaagt er - tot mijn verbazing - in om een deftige sfeer te creëren. Het westerngevoel is wel degelijk aanwezig en ook de spaghetti-elementen kunnen bekoren. De shoot-out op het einde is daar een goed voorbeeld van (het inzoomen nadat Sara Jackson door het hoofd geschoten heeft).
Voorts is ook de muziek een meerwaarde, waarbij vooral het stukje van tijdens de shoot-out blijft hangen.

avatar van Waackx

Waackx

Een leuke spaghetti western van Latijnse afkomst die is voorzien van aangename en aanstekelijke humor die mij erg beviel.

2 prachtige dames als leading actresses en vooral Yoakam was erg goed gecast als badguy, Zahn was ook leuk.

avatar van floriaan97

floriaan97

Cruz en Hayek zijn weer prachtig in deze film maar daar blijft het ook bij.

Ik kan me het verhaal nauwelijks herinneren omdat het me totaal niet interesseerde.

De acteerprestaties waren redelijk, spaghetti westerns horen enigszins grappig te zijn maar dit was gewoon slecht.

avatar van Richard_Voorhees

Richard_Voorhees

De dames mogen er zeker zijn ja, maar de humor was inderdaad wel erg slecht. De film is nog wel redelijk door te komen, maar daar is ook wel alles mee gezegd.

avatar van lezertje

lezertje

AjaxRulezzz schreef:

Dus het aantal sterren is bij u afhankelijk of het mooie asctrices zijn. Er wordt dus niert gekeken naar acteerprestaties, script, regie et cetera.

avatar van lezertje

lezertje

Wat een vreselijk domme film., vol met zeer geforceerde humor. Een film nog leger dan de staatskas van Utopia. Het verhaal hangt van de westernclichés aan elkaar en Dwight Yoakam maakt van het personage Tyler Jackson zon een potsierlijk karikatuur dat het onmogelijk is om hem serieus te nemen. En ook in een komedie dienen de personages serieus over te komen wil je in het verhaal en met de karakters meegaan. De grappen komen niet veel verder dan het kleuterniveau van steeds maar weer vallen. En zelfs de aanwezigheid van de omhoog geduwde borsten van Hayek en Cruz kunnen dit allemaal niet verhelpen.

avatar van blurp194

blurp194

Meh.

Te braaf, dit stuk afkijksel van Les Pétroleuses (1971). En dat was dan alweer een afkijksel van Viva María! (1965). Louis Malle's minst gelukte film, wellicht, maar nog steeds wel een stuk beter dan dit stuk prutswerk. Er zat tenminste nog iets van een verhaal in, terwijl dit misbaksel er teveel moeite voor moet doen, teveel binnen de lijntjes kleurt, en teveel op de jurken van Hayek en Cruz leunt om het publiek erbij te houden. Nouja, allez, ik heb het ook tot de titels volgehouden.

avatar van woeler82

woeler82

Leuke film , ik heb bij sommige scenes hard moeten lachen.

De dames zijn bloedmooi , alleen hun acteur werk komt soms toch wel stuntelig over.

Toch vind ik het een redelijk geslaagde western, je moet niet alles zo serieus nemen.

avatar van Brabants

Brabants

Twee mooie vrouwen die ergens best grappig zijn. Buiten dit is het een zeer trage en uiterst voorspelbare film. Niet echt interessant.

avatar van IH88

IH88

“I guess this makes us friends...”

“I don't know about friends but partners, definitely.”

Aardige film met een fijne chemie tussen Cruz en Hayek. Bandidas heeft soms een serieuze toon, maar over het algemeen is dit gewoon een vlotte avonturenfilm met een lekker Western sfeertje. De film had wel iets meer actie en spanning kunnen gebruiken, want nu is het soms wel heel vrijblijvend en wat saai. Vooral in het middengedeelte wordt het langdradig, en zelfs Cruz en Hayek kunnen dat niet verbloemen.

avatar van mr rumson

mr rumson

Bandidas mag er dan nog wel sfeervol uitzien met zijn grensstadjes en landschappen.

Ook beide dames mogen er wezen en zelfs de twee paarden van de dames zijn prachtig .

Maar inhoudelijk stelt deze western teleur .

Zo komen de scenes dat ze opgeleid worden tot bankrover kindrachtig over.

Ook de andere grappen zijn vaak flauw.

En de grappen die wel geslaagd zijn komen van de viervoeters af.

De actie scenes gaan nog al kreeg ik af en toe het gevoel naar een Zorro film te kijken.

Ook ga je deze film automatisch vergelijken met Les Pétroleuses (1971).

Dwight Yoakam kun je op deze manier van acteren nauwelijks serieus nemen. Zijn personage had zo uit een strip van Lucky Luke kunnen komen .

Kortom aardig om een keer gezien te hebben .

avatar van MH040

MH040

Geinig tussendoortje, maar zeer matige film.

Wel jaloers op Steve Zahn hoor, nondeju... Salma Hayek en Penelope Cruz zijn bloedmooi in deze film

avatar van wavanbuuren

wavanbuuren

Niks aan de hand filmpje. Verwacht geen schokkend verhaal, verwacht geen legendarische acteerprestaties, verwacht geen hilarische comedy en verwacht vooral geen diepgang. Met dat uitgangspunt is het allemaal net te doen en kun je rustig anderhalf uur meekabbelen met een film die op zijn manier vermaakt en er leuk uit ziet.

** 1/2

avatar van Collins

Collins

Komische actie met twee voluptueuze hoofdrollen van Penelope Cruz en Salma Hayek gesitueerd in het Mexico van de late 19e eeuw. Een setting waarin de Mexicaanse bevolking stevig wordt uitgebuit door bankiers die geen enkele clementie betuigen bij het terugvorderen van leningen van die arme bevolking. Serious business.

Het is in deze setting soms lastig om uit te maken of een scène een bewuste komische insteek heeft of een serieus maatschappijkritisch accent wil aanleggen. Schuld daaraan is vooral de score die zwaar beladen en opdringerig wordt ingezet en geen nuancering brengt. Is het de bedoeling om te lachen ook al valt er niets te lachen? Is het de bedoeling om stil te staan bij humanitaire problematiek ook al passeert die in de film heel vluchtig en zonder uitdieping?

Nu valt er in de film trouwens maar weinig te lachen. Geen enkel muziekstuk kan dat euvel verhelpen. Sommige slapstick is nog wel geinig. De meeste humoristische scènes zijn echter nogal gemakzuchtig en geesteloos. Evenals de actie. Die wordt veelal gekenmerkt door veel beweeglijkheid van de camera en een miserabele positionering van de acteurs. De scènes gaven mij een desoriënterend gevoel. Dan is er nog het verhaal. Het verhaal is mager en zwalkt en is een gebrekkig raamwerk waaraan de actie en de ‘komedie’ zijn opgehangen..

Cruz en Hayek zijn leuk. Eendimensionaal en karikaturaal, maar leuk. Als heroïsche redders van het Mexicaanse volk en als meedogenloze bankovervallers overtuigen ze absoluut niet. Die hoedanigheden vallen in de categorie ‘lach of ik schiet’. Ach, de meeste tijd kijk je naar twee goed uitziende vrouwelijke personages die van de ene in de andere enerverende belevenis rollen. Twee vrouwen die dat wel charmant doen en bovendien goed met elkaar harmoniëren. Het is niet vervelend om te ondergaan.

Filmisch en inhoudelijk stelt Bandidas weinig voor. Cruz en Hayek zijn leuk.