À Vendre (1998)

Frankrijk

geregisseerd door Laetitia Masson
met Sandrine Kiberlain, Sergio Castellitto en Jean-François Stévenin

Om een vriend te helpen gaat Luigi op zoek naar diens weggelopen bruid France. Terwijl hij haar spoor volgt, wordt het hoe en waarom van haar daad met flashbacks verduidelijkt.

avatar van narva77
Schitterende film! Verplichte kost voor een ieder die van dit soort cult/arthouse-films houdt. Doet erg denken aan bv. "Sue" (voor Kappeuter ). Alleen balen dat ik het begin heb gemist, en dat ik er pas halverwege achterkwam dat ik deze moet opnemen...

avatar van narva77
Ik blijf er bij; dit is een film die voor sommigen van ons verplichte kost zou moeten zijn, maar die helaas niemand heeft gezien 2 weken geleden.

avatar van Yak
Yak
Weet ik. Ik zag 'm laatst in de bibliotheek van Den Haag staan (waar ik überhaupt al mijn films huur). Als ik Haneke's trilogie en Ozon's "Sous le sable" heb gekeken, zal ik "A Vendre" eens aan d'n beurt laten geraken.

avatar van Yak
Yak
Maar dan moet jij Aiqing Wansui gaan kijken, Narf!