Sotto il Vestito Niente (1985)

Alternatieve titel: Nothing Underneath

Italië
Thriller

geregisseerd door Carlo Vanzina
met Tom Schanley, Renée Simonsen en Donald Pleasence

In Milaan, Italië heeft een seriemoordenaar, gewapend met scharen, het voorzien op allerlei topmodellen. Als de Amerikaanse Bob Crane dit hoort, reist hij onmiddellijk naar Italië om zijn zus Jessica te beschermen. Maar als hij in Italië aankomt, is Jessica spoorloos verdwenen. Bob begint zijn zoektocht en doet er alles aan om zijn zus terug te vinden. Maar wat Bob niet weet is dat de moordenaar inmiddels op zoek is naar hem...

avatar van yeyo
Deze vergeten giallo heeft zich duidelijk laten 'inspireren', zullen we maar zeggen, door De Palma's Body Double: bruuske, Hitchcockiaanse zoom shots, de claustrofobische gangen-shot en voyeurisme element. De score is zelfs van Donaggio en klinkt als een goedkoop doorslagje van het Body Double-theme.. maar is toch mooi en sfeervol. Voor de rest een vermakelijk filmpje met veel gratuit naakt en prachtige locaties. (Milaan en Lugano) Er wordt helaas erg weinig in gemoord.

avatar van perceived
Inspiratie cq jatwerk alom ja. Toch beviel deze film me beter dan het eerder genoemde Body Double.

Film die met recht "Giallo" mag heten, zij het een late. Vermakeijk plot, stijlvol geschoten, leuke soundtrack, incl. deze vette track: Murray Head - One Night In Bangkok [Rare Bangkok's Remix] - YouTube 7/10*