Het Schnitzelparadijs (2005)

Nederland
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Martin Koolhoven
met Noah Valentyn, Bracha van Doesburgh en Mimoun Oaïssa

Het Schnitzelparadijs verhaalt over de komische en romantische avonturen van Nordip Doenia, een jonge Marokkaan die goed kan leren en daardoor de belofte van zijn gemeenschap is. Nordip wil echter helemaal niet aan deze verwachtingen voldoen en neemt daarom een baantje als afwashulp in een Van Der Valk-achtig motel: "De Blauwe Gier". Daar wordt hij smoorverliefd op Agnes, het nichtje van de eigenares. Agnes staat onder even grote druk van haar ouders als Nordip. Het is de bedoeling dat Agnes ooit De Blauwe Gier gaat overnemen, maar diep in haar hart wil ze niet. De liefde tussen Nordip en Agnes is gedoemd te mislukken, tenzij Nordip er in slaagt Agnes ervan te overtuigen tegen de wens van haar ouders in te gaan.

avatar van Donkerwoud
Ik heb een vreemd voorgevoel dat 'Het Schnitzelparadijs 2' niet bij Martin Koolhoven op zijn prioriteitenlijstje staat.

Clapboy
Donkerwoud schreef:
Ja was niet al te best ontvangen volgens mij of zo toch? er is ook nog een tv serie van gemaakt zelfs geloof ik in 2008/2009.

avatar van Donkerwoud
Dat was Shouf Shouf Habibi. Deze liftte een beetje mee met die franchise, maar het boek en de film werden allebei best oké ontvangen in mijn herinnering. Ik denk eerder dat Koolhoven iets verder over de grenzen durft te denken dan een bescheiden hitje wat hij ooit in Nederland had. Na 'Brimstone' (2016) met een vervolg hierop komen, lijkt me een stapje terug. Shouf Shouf krijgt nog wel eens een remake of reboot, dat is net zo'n 'house hold name' als bijvoorbeeld All Stars (zegt mijn glazen bol)

avatar van LikeMovies
Ik was blij dat de film afgelopen was. Ik vond het echt bagger. Ik ga zelfs mijn stem aanpassen, van 1,5 naar 1,0... Die stem van Frank Lammers gaat me ook steeds meer irriteren... Discover your smile... dus niet

avatar van Thiver
Donkerwoud schreef:
Dat was Shouf Shouf Habibi.

Er was inderdaad een Shouf shouf-serie, maar ook Het schnitzelparadijs heeft er een gekregen...

avatar van Donkerwoud
Joh. Nooit geweten. Shouf Shouf zelfs nog genzien.

avatar van Thiver
Daar mis je niets aan.