Fainaru Fantajî X (2001)

Japan
Animatie

geregisseerd door Yoshinori Kitase
met de stemmen van Mayuko Aoki, Masuo Amada en Hideo Ishikawa

Tidus is een beginnend Blitzball speler, worstelend met zijn gevoel voor zijn overleden vader. Op een avond in het stadion wordt zijn woonplaats Zanarkand aangevallen door het monster 'Sin'. Een levende ramp die zich geroepen voelt al het levende te vernietigen. Auron, een vriend van Tidus' vader helpt hem die avond te overleven tot ze opgezogen worden door Sin. Tidus wordt wakker en bevindt zich in een donkere plaats waar hij de Al-Bheds ontmoet. Als hij vertelt dat hij van Zanarkand komt, krijgt hij te horen dat Zanarkand al duizend jaar niet meer bestaat. Na een klus te hebben opgeknapt voor de Al Bheds, wordt ook hun hoofdkwartier aangevallen door Sin. Nu belandt Tidus op een eiland waar hij het vertrouwen wint van Wakka een Blitzball coach. Wakka wijdt hem in en laat hem zich aansluiten bij zijn Blitzball team omdat er een groot toernooi voor de deur staat. Tidus worstelt met persoonlijke problemen, hoe komt hij terug in Zanarkand? Is het echt al 1000 jaar vernietigt? Of vindt Tidus een reden om juist in Spira te willen blijven.

avatar van Naomi Watts
De emotie en het verhaal in X is inderdaad adembenemend. Mocht je niet aan de dvd kunnen komen (wat ook erg moeilijk is) dan moet je de game maar gewoon kopen maar een groot nadeel; totdat je het hele verhaal gezien heb ben je maanden verder, je kan erg lang blijven hangen bij bosses (zoals Yunalesca, wat heb ik door die bitch lang vast gezeten. grrr), je kan het niet nogmaals terugzien en gewoon heerlijk genieten van de adembenemende verhaallijn is natuurlijk veel leuker dan spelen en soms wat verhaalsequenties meepikken waardoor het verhaal en de emotie impact verliest (bij mij niet het geval maar goed mogelijk). Als je het voor het verhaal doet is de dvd de enigste optie als je het mij vraagt.

Het achter elkaar kunnen zien is natuurlijk veel aangenamer maar als je niet anders kan de enige optie.

Ook leuk dat je je favoriete scenes hebt opgesomt.

Yuna

Ik heb m al vet lang op DVD! hij is masterlijk, ik had um ook van FF X-2

avatar van Naomi Watts
Die van X-2 mist zoveel CGI parts, helaas.

van FFX (het spel) kan je op een gegeven moment ook alle Movie Spheres kopen(dus alle filmpjes), je hebt dus dan ook een soort van DVD

avatar van Naomi Watts
Maar haalt het niet bij de DVD.

Patro88 schreef:
Kbegon met t spelen van FF bij deel VIII, en kheb dat gedaan tot X-2. Dus je kan wel verwachten dat dit meer mn hoekje is. Maar FFX heeft me egt diep geraakt, toen ik 3 jaar geleden, als 14 jarige jongetje, in de zomer dit spel kocht en hem uitspeelde.. Want je hunkert tog wel (zeker als RPG liefhebber) naar dit spel, cker omdat t een (soort van) vervolg is van een meesterlijke serie. Maar dit spel slaat alles. Het verhaal, de beelden, de emoties....

Grappig om te lezen hoe de herinnering aan die tijd het spel zo een meerwaarde kan geven. Heel erg herkenbaar van de periode waarin ik (in de zomer!) op 16-jarige leeftijd opging in de magie van Final Fantasy VII (vooralsnog één van mn favoriete games).

Ben hier eigenlijk wel benieuwd naar - ben zelf na het spelen van IX afgehaakt met de serie, toen het verder ging op andere consoles. Misschien toch de moeite waard om eens op zoek te gaan naar de rest.

Wat een bagger anime. Zulke slechte imitatie kan ik mij niet herinneren sinds ik op de basisschool zat en thuis mijn boterhammetjes at en ging genieten van de Samurai Pizza Cats. Na een uur afgezet dus er volgt geen stem.

binnenkort heb ik op DVD de hele gameplay van FF VII 2 disc

en ook van FF VIII

avatar van Naomi Watts
Je kan je posts ook editten hoor.

i know! solly
Watashi wa, stupidio

avatar van Bas17
Heb toch maar gestemd na Final fantasy voor de 2e keer gespeeld te hebben.

4.0* , al denk ik niet dat ik het heel erg zou kunnen waarderen als ik het spel niet had gespeeld. Maar omdat dit gewoon de briljanste anime is die ook gemaakt is in combinatie met het spel , en het spel mede door het verhaal en deze filmpjes heel veel doet 4 dikke sterren.

Bas17 schreef:
omdat dit gewoon de briljanste anime is die ook gemaakt is

Eindelijk iemand die het ook ziet. Bedankt voor het opkrikken van het gemiddelde nog zeven stemmen.

Gezien zijn stemmen lijkt het mij dat hij Ghibli films eerder iets hoger waardeert dan dit

avatar van Bas17
Ik had het over anime in combinatie met een game . En de game is gewoon zeer tof en is me gewoon dierbaar dus het kan voor mij niet meer stuk, als ik het filmpje alleen had gezien was het misschien anders, maar ik heb de game ten minste gespeeld, dus voor mij ish et briljant en als het voor andere die de game nie gespeeld hebben minder briljant is, dan missen ze wat

En ik bedoel idd in combinatie met het spel de briljanste anime . Ghibli is natuurlijk de anime serie voor mij op wat gevallen na

avatar van Naomi Watts
Dan las ik het wat verkeerd door mijn enthousiasme.

avatar van Bas17
Maar naarmate ik het schrijf bedenk ik me dat deze anime gemaakt is in combinatie met de game, dus fuck it, 4.5*, het is gewoon een game die me altijd zal bijblijven en eigenlijk juist door het geweldige verhaal en karakters. Was stom van me dat ik niet hoger durfde te geven omdat ik misschien denk dat ik het zonder de game een stuk minder kan waarderen aangezien het ontwikeld is voor de game.

So fuck it, 4.5*

avatar van donnie darko
ik wil deze ook wel eens zien, maar ik vraag mij af waar ik hem in godsnaam ooit ga kunnen vinden. Ik wil hem wel graag zien, aangezien NW zo enthousiast is. 8 Uur is natuurlijk wel lang, maar toch ga ik hem zeker zien, als ik hem ooit te pakken krijg.

avatar van Naomi Watts
Gewoon heel aardig tegen me zijn de komende weken.

na moviemeter en musicmeter misschien tijd voor gamemeter???

avatar van feanaro surion
Ik zal je vertellen dat die er niet komt(zie het 'waarom geen game meter' topic op het forum...)

wat doet n spel hier ?

avatar van Naomi Watts
Als je de berichten goed had door gelezen had je die vraag niet hoeven stellen.

avatar van sonyjh
kan iemand me deze film bezorgen?

Ik wil ook de Final Fantasy X film zien, ik heb de spel en ook X-2 (spel) maar ik wil hemels graag die film van FFX dolgraag zien!!

Hoe moet ik hier aan komen??????????????????

Hey, dit is mijn eerste berich op moviemeter YEAH
Ik ben enorme fan van fanal fantasy x en x-2. De andere FF vindt ik niet zo goed. Maar die twee vind ik gewoon hemels Nu, vraagske, is het normaal dat als je twintig wordt nog steeds van ff houdt?
Groeten

avatar van lordsnoopy
topaascat schreef:

Groeten

ik weet 100% zeker dat het normaal is, ik blijf waarschijnlijk ook voor de rest van mijn leven aan FF verslaafd
FFX-2 viel wat tegen, maar FFX is inderdaad hemels
owja, welkom op moviemeter