Submerged (2005)

Verenigd Koninkrijk / Bulgarije
Actie

geregisseerd door Anthony Hickox
met Steven Seagal, Christine Adams en Gary Daniels

Vanuit een oude onderzeeboot leiden een groep criminelen en een wetenschapper een project, waarbij ze door middel van hersenspoeling de macht kunnen krijgen over gevangengenomen soldaten. Een groep gedetineerde commando's krijgt de missie om hier een stokje voor de steken, in ruil voor hun vrijheid.

avatar van sinterklaas
Into the sun is de slechtste

even goed als Into The Sun

Into the Sun 3,5
Submerged 3,5

nu nog even Today You Die herzien

avatar van Escobar
Vond het best wel een goed film. je moet natuurlijk wel van dit soort films houden. Ik hou er dus wel van ik geef submerged een 3*. Is niet de beste film die ik van seagel heb gezien ( dat kan ook niet met zo'n dikke pens) maar ook niet ze slechtste. Het lijkt trouwens wel of hij nog ff gauw geld wil binnen halen want het lijkt wel of er elke maand een film van hem uitkomt. Maar ja ik heb er geen problemen mee want ik vind het lekkere makelijke weg kijk films moet je niet te veel bij nadenken.

avatar van Quentin

Bijna alle B-films worden tegenwoordig in het Oostblok opgenomen hoor ... zie je toch ook duidelijk aan de films.

avatar van sinterklaas
Ik dacht dat het Zuid-Amerika was.

avatar van Quentin
Nee man, was het Oost-blok met een geel filter waardoor het zonnig moest lijken, de Lada's en Wartburgs reden gewoon op de achtergrond voorbij.

avatar van sinterklaas
Vandaar dat alles er zo gelig uitzag.

kArIzMa_TuRk
ik vind dat Seagel het veel beter kan. 2½*

wat me opvalt is dat deze poster lijkt of hij uit de jaren '70 ofzo komt.

avatar van sinterklaas
Gelukkig is de echte dvd poster veel mooier.

avatar van sherena
Heb hem wel, maar moet hem nog bekijken. Hoop dat die beter is dan out of reach

avatar van Naomi Watts
Nu ook maar weer eens aan het nieuwe werk begonnen van Seagal, aangezien ze nu echt als wortels uit de grond schieten. Van het weekend alvast drie titels aangeschaft.

Vermakelijke Seagal film.

Minder fight scenes dan in zijn hoogtij dagen maar de kwaliteit wordt zeker niet minder. Heerlijke aktie tussendoortje met de altijd zo charismatische Seagal.

avatar van U-96
...maar de kwaliteit wordt zeker niet minder.

Nee?? Deze film is gewoon slecht.

avatar van Naomi Watts
Puur subjectief natuurlijk.

avatar van Rianneke_Dan
Meegekeken vanwege mijn vriend, maar opzich wel te doen.
Natuurlijk niet echt mijn ding, maar het was ook niet zo erg dat ik in slaap ben gevallen.

Heb absoluut niks tegen Steven Seagal hij doet het ook wel leuk, maar ik heb geen drang om meer van hem te zien.

Voor dit matig filmpje 2*

Slechte film voer Steven Seagal maar af, zijn tijd is gekomen hij probeert het wel nog maar al zijn pogingen mislukken.

Steven Aikido schreef:
Een totaal andere film die ik me van Steven Seagal had voor gesteld!

Ik vond de film opzich wel goed alleen van Steven Seagal had ik meer verwacht!

Een 5 vind ik een perfect cijfer bij deze film!

5 niet maar 4 vind ik wel waard.

4 sterren

djelle
Steven Seagal is zo dik, dat ze alleen maar een duikboot kunnen gebruiken voor opnames omdat Seagal een gewone boot toch alleen maar laat zinken. Steven Seagal is zo dik, dat ze 5 stuntmannen moeten inhuren om zijn dubbele kinnen te ondersteunen. Steven Seagal is zo dik, dat het lijkt alsof je naar een slowmotionscene zit te kijken wanneer hij loopt.

Zo, tot zover mijn frustratiemodus over de zoveelste confrontatie met Seagal's nieuwe voorkomen (of beter gezegd: het gebrek eraan). Raar maar waar: onder dat hoopje vet valt ondanks alles toch steeds weer het nodige charmisma en aantrekkingskracht te ontdekken waar fans zoals ik gevoelig aan zijn.

En eigenlijk is Submerged zo slecht nog niet. Meer zelfs: het is een redelijk vermakelijk filmpje. Het verhaal stelt bijzonder weinig voor, de belichting trekt weer op niks en het ziet er af en toe wat goedkoop uit, maar er is deze keer wel een deftige portie actie aanwezig. Kogels vliegen in het rond, auto's crashen, dingen ontploffen en Seagal laat zelfs nog eens zijn 'handjes-omdraaien truukje' zien! Helaas is die actie vaak nogal rommelig gefilmd en inspiratieloos meestal, maar daartegenover staan nu en dan goeie momenten ook. Zoals Seagal die zijn shotgun naar een leuke camerahoek gooit. Zoals een paar lekker stoere scenes.

Daarnaast is de verschijning van oude b-held collega Gary Daniels best wel amusant, en vooral Vinnie Jones met zijn platte fu' in inglish accent kan tellen als meerwaarde (op een bepaald ogenblik gaat ie zelfs als een heuse Britse hooligan tekeer).

Tot slot wel opnieuw bijzonder jammer van de voicedubbing her en der, al valt de schade nog mee omdat de gebruikte stem hier redelijk dicht in de buurt komt van die van Seagal. Submerged is fijn tijdverdrijf. Niet meer, maar zeker niet minder. Beter dan de meeste recente Seagal's, absoluut geen topper, doch relatief goed.

djelle schreef:

waarom kraak je die man toch zo af nergens voor nodig.
of iedereen perfect is.
laat toch gewoon en geniet van de films.

djelle
Daar hoef je toch niet heel mijn stukje voor te quoten? Maar goed, ik kraak de man niet af. Ik bekritiseer hem wel fel. Dat is een verschil.

Waarom doe ik dat? Simpelweg omdat ie het verdiend. Omdat hij me voor een groot deel teleurstelt als fan. Waarom doet ie niet wat meer moeite om zijn fysieke verschijning te benaderen van vroeger?

In dit soort films is nu eenmaal een bepaalde presence vereist. En zeker wat hem betreft. Wat een gladde Seagal moet zijn is nu eigenlijk een trage blaaskaak die het zelfs nog niet kan opbrengen om (desnoods zelf te investeren om) zijn fans zijn unieke stem steeds te laten horen.

Niemand is perfect, natuurlijk niet. Maar iedereen kan wel zijn uiterste best doen.

djelle schreef:

In dit soort films is nu eenmaal een bepaalde presence vereist. En zeker wat hem betreft. Wat een gladde Seagal moet zijn is nu eigenlijk een trage blaaskaak die het zelfs nog niet kan opbrengen om (desnoods zelf te investeren om) zijn fans zijn unieke stem te laten horen.

ja dat stukje had korter gekund SORRY
maar goed je legt het nu goed uit en snap het wel.
ben blij dat je toch ook een fan bent.
en ik ook en ja acteren kan beter maar vechten en zijn uitdrukking vind ik wel erg goed.
het is een man van weinig woorden.

djelle
Ik heb het zelfs nog niet over acteren gehad. Maar over motivatie, inzet, enthousiasme... Alles op alles zetten om de fans het beste van zichzelf te blijven geven. Desnoods geld toesteken om toch maar dat goeie stemgeluid op te nemen of de kwaliteit van zijn films in het algemeen te verhogen. Trainen en dieten tot hij erbij neervalt. etc, etc...

djelle schreef:

Ik dacht dat je een Seagal-fan was.

Maar Submerged is wel goed. Vooral voor ons actiefans.

djelle
Klopt. Redelijk goed toch.

[Btw: het is niet omdat je fan bent, dat je geen kritiek mag hebben.]

avatar van SSeagal
Waarom moet een acteur altijd maar zijn fans tegemoetkomen? Seagal heeft enkele mindere films tot soms een slechte film gemaakt, quick money, de man moet toch ook rondkomen? Bovendien komen die voicedubs ook door tijdgebrek omdat hij met muziek bezig was. Gelukkig is hij nu klaar met zijn tournee en kan hij zich gaan focussen op Marker. Hij kan het wel, en wil het ook wel, maar hij is in mijn ogen niks verplicht, de man moet doen wat hij leuk vindt. Ook al betekent dat er straks geen films meer komen en enkel muziek. Natuurlijk wil hij ook zijn fans bekoren, maar af en toe lekker aan jezelf denken is ook niet verkeerd (dit was ook een reactie een beetje op die van djelle. )

avatar van sinterklaas
Dat is te begrijpen natuurlijk. Het leven van een acteur is druk, vooral als je dan nog muziekant bent ook.

djelle
Gezien het nu meer over Seagal gaat dan over de film op zich, heb ik mijn reactie in het toebehorende topic geplaatst.

Waarom komt er geen nieuwe Under siege, naar mijn mening was die samen met zijn opvolger en Exit Wounds zijn beste film.

avatar van Leland Palmer
Vanavond niet te zuipen, dus deze film maar even gezien. Wat een wanproduct zeg! Het ligt 'm zowaar nieteens aan Steven Seagal, want die probeert het nog in deze film. Vinnie Jones is ook geinig trouwens, maar wat een rotverhaal en een belabberde uitwerking ervan. Die nare voice-overs wordt je ook niet vrolijk van. Het ene moment zie je Seagal gewoon praten en even erna hoor je een heel andere stem, belachelijk gewoon. Buiten Seagal en Jones om heb ik me eigenlijk aan de hele cast geërgerd, zo verschrikkelijk slecht. Anderhalve ster voor de moeite...

avatar van Mescaline
Mescaline (moderator)
Vermakelijke seagal film.
Seagal acteerd hier zelfs nog best degelijk.
Actie is ook aanwezig alleen komt de film wel langzaam op gang..
1 Groot minpunt is de voice over van seagal.. erg irritante stem.. seagal praat opeens een stuk hoger..
De film opzich is vermakelijk maar hier en daar een beetje overdreven..
3,5 sterren.
Niet de beste seagal.. maar ook niet de slechtste..

avatar van thewho
vond deze film ook wel aardig!