Submerged (2005)

Verenigd Koninkrijk / Bulgarije
Actie

geregisseerd door Anthony Hickox
met Steven Seagal, Christine Adams en Gary Daniels

Vanuit een oude onderzeeboot leiden een groep criminelen en een wetenschapper een project, waarbij ze door middel van hersenspoeling de macht kunnen krijgen over gevangengenomen soldaten. Een groep gedetineerde commando's krijgt de missie om hier een stokje voor de steken, in ruil voor hun vrijheid.

avatar van SSeagal
Zozo, weliswaar een wat origineler verhaal waarin Seagal speelt. En een actie/horror nog wel, ben heel, heel erg benieuwd.

avatar van U-96
Ben toch best benieuwd, maar denk dat dit kwa beeld en correktheid net zo in hetzelfde straatje past als Crash Dive, Counter Measures, Sub Down en In Enemy Hands.

Release Date: May 31st 2005 (USA)

ik hoop toch in vredes naam dat deze film beter word dan in to the sun , maar als er gemuteerde wezens bij komen weet ik het zo nog niet ben benieuwd

tja wat moet je zeggen van de trailer....Het kan leuk worden....het is wel een filmpje van 15 miljoen..best weinigi tov van into the sun (35)... ik hoop dat steven eens wat meer zijn vuisten laat spreken.... trouwens de recensie in de veronicagids van into the sun is om te gieren

kan niet w8en om seagal weer in pure actie aan het werk te zien!

Ramon K
w8en

Het kan nog moderner: w88

Zie je? Nu lees je w...... 8(acht) 8(acht)
Toch spreek je het dan niet uit als wachtacht maar volsta je met de simpele constatering dat het hier om twee 8-en gaat en dat je dat gerust uit kan spreken als achten. Plus die w kom je uiteindelijk dus op wachten, maar eer je dat uitgevonden hebt had je het al lang voluit en Nederlands correct kunnen schrijven.

Ramon K schreef:

Het kan nog moderner: w88

Zie je? Nu lees je wachten....

Of wachtentachtig

Ramon K
dttom schreef:

Of wachtentachtig

Lol! zo kan het ook nog ja!

JdeB schreef:

trouwens de recensie in de veronicagids van into the sun is om te gieren

Ach, ik kon er niet om lachen....:D Tsja, ik weet wie het schrijft, dat scheelt.

avatar van SSeagal
Trailer zag er goed uit, al zag ik maar 1 vechtscene in de trailer, dus ik hoop dat het niet weer zoals Half Past Dead een hoop schieten is en weinig Seagal moves, ook kreeg ik een beetje een under siege flashback bij het zien van de trailer. Alvast wel een pluspunt is dat het er kwalitatief goed uit ziet en niet TV-Serie kwaliteit. Ik zag overigens ook helemaal geen mutants of iets dergelijks. Ben benieuwd.

waar kun je die trailer vinden?

lennox schreef:

waar kun je die trailer vinden?

Hier

Alleen inschrijven moet je wel.....

avatar van Quentin
http://a.videodetective.com/?P... Ook en geen inschrijving nodig.

niet echt veel op te maken uit trailer. zag seagal één keer heel kort in actie. kijk er alleszins naar uit, zoals elke film met seagal trouwens!

Dit is trouwens wel een poster van een rasechte B-film..... Wat een lelijk ding... Ik wil er nog geen onderlegger van

aan een poster zien dat het een B-film is... je moet het maar doen zou ik zeggen! wat een zielige opmerkingen toch soms!

tsja....laat ze toch lennox :d

De poster ziet er inderdaad uit als een standaard B film, maar wie verwacht iets anders van deze mompelende bottenbreker?

Het verhaal klinkt ook belachelijk slecht, en aangezien Seagal's flair de laatste jaren ook volledig weg is vrees ik het ergste. Toch jammer, hij was toch een beetje een jeugdheld vroeger..

lennox schreef:

Ach Lennox ben je een beetje op je teentjes getrapt..Ik zal het iets voor je verduidelijken voordat het een zielige opmerking is.....De poster is onderdeel van het marketing proces om mensen een film te laten huren en/ of kopen (aangezien de Bios geen optie (meer) is).... Als je deze poster in het hoesje in de videotheek ziet staan zul je hem als seagal-fan meteen opvallen, maar de gemiddelde videotheekganger die een leuk filmpje wil huren zal vol afschuw kijken naar dat fantasieloze prulletje papier. De film zal in de meeste gevallen genegeerd worden.

Daarbij is deze film ook nog eens voor een appel en een ei in elkaar gezet. 15 miljoen dollar voor een actiefilm is niet erg ruim. Maar begrijp me niet verkeerd, ik mag graag de heer seagal aan het werk zien. Ik heb ook al zijn dvd's in de kast staan. Maar als ik deze hoes zie, dan stelt hij me gewoon teleur. Voor mij is het absoluut A-vermaak, maar voor een gewone filmkijker wordt door de hoes de vrees, met in het achter hoofd de laatste films door onze held, alleen maar grote dat het idd een rasechte b-film is

ik was totaal niet 'op mijn teentjes getrapt'.
ik ben van mening dat er genoeg films zijn met een afschuwelijke poster en die toch geen B-films zijn.
laten we dus afwachten tot we met zijn allen de film gezien hebben, dan zullen we kunnen zien of het een B-films is.

Hoe kan het geen B-film zijn als Seagal erin speelt?

dit bedoel ik dus met zielige opmerkingen...

Jij bent blijkbaar in de waan dat Seagal goede films maakt aangezien je On Deadly Ground 5 sterren geeft. Dit in ogenschouw nemende is je reactie begrijpelijk..

ik wilde juist het gemiddelde wat omhoog halen, aangezien jullie het allemaal zo een barslechte film vinden en ik vond dat hij er al bij al wel doorkon.
maar goed iedereen zijn eigen mening zeker.
wat ik wil zeggen is dat seagal inderdaad niet zo een schitterende acteur is maar dat is dan ook de reden niet waarom je naar zijn films moet kijken.
seagal-films zijn gewoon actie tot en met, en sommige mensen kunnen daarvan genieten, en sommige blijkbaar niet.
dat is dan jammer voor hen...

avatar van SSeagal
Beste Lennox, ik kan net als jij genieten van Seagal films, maar 5 sterren zomaar geven puur om het gemiddelde omhoog te halen is natuurlijk wel een beetje onzinnig als je eerlijk bent toch? En die opmerkingen van andere mensen zullen altijd blijven omdat niet iedereen Seagal waardeert en dat is ook niet erg zolang je er zelf maar plezier aan beleeft nog steeds, toch? En als je heel eerlijk bent is On deadly ground nou niet echt zijn allerbeste, ook de actie is ietwat slecht verdeeld. Probeer wat realistischer te stemmen, wat zegt je gevoel over de film, is ie echt 5 sterren waard of doe ik het alleen om het gemiddelde op te krikken? Dat wou ik je nog even meegeven.

natuurlijk is het onzinnig om vijf sterren aan on deadly ground te geven en het was inderdaad niet zo een fantastische film,maar zo slecht als velen hem vinden is hij volgens mij nu ook weer niet. als ik eerlijk ben zou hij *** van mij krijgen. maar ik heb ondertussen geleerd dat seagal naast veel voorstanders ook veel tegenstanders heeft, en dat het belangrijkste mijn mening is en niet die van een ander. dus leno, als het je gerust kan stellen, natuurlijk is vijf sterren voor on deadly ground helemaal niet correct, maar de kritiek die jullie op seagal hebben is in sommige gevallen ook niet correct, en ik denk dat SSeagal het daarin met mij eens is. maar goed, laten we erover ophouden, want zo kunnen we natuurlijk bezig blijven.

avatar van jex
jex
Check amazon.com voor de amerikaanse DVD cover.

avatar van balosa
ok ik sta ook wat kritisch tegenover deze film, ik heb er niet al teveel goede hoop op, maar ik ga hem eens proberen, zodra ik hem heb gezien laat ik het uiteraard weten

avatar van balosa
ok net gezien dus, in het begin dacht ik dat ik de verkeerde film aan het kijken was omdat het nogal lang duurde voordat Steven in beeld kwam, maar uiteindelijk kwam hij dus toch, hij is een gevangene samen met zijn oude team, en hij krijgt de kans om zijn vrijheid terug te verdienen door een missie uit te voeren, hmm waarom moet ik nu aan The Dirty Dozen denken?

Maar goed ik maar wachten op de onderzeeboot omdat dat in het plot staat, maar daar speelt slechts een gedeelte van de film zich af, dus niet de gehele film zoals ik eigenlijk had verwacht, de "mutanten", zijn ook geen echte mutanten, maar ze zijn slechts gehersenspoelden kunnen op commando worden geactiveerd door de grote slechterik uiteraard.

Bij Vinnie Jones zijn rol moest ik gelijk denken aan zijn rol in Lock, Stock and Two Smoking Barrels, hij speelt nu ook weer de ruige gozer niet bang voor een hand-hand gevecht, ik vond hem goed spelen, nu we het daar toch over hebben, Steven heb ik heel weinig hand-hand gevechten zien leveren, vooral vergeleken met voorgaande films van hem, hij was meer actief met de vuurwapens in deze film.

Ok conclusie, het verhaal is matig, best wel voorspelbaar allemaal, en uiteraard weer flink overdreven af en toe (in een scene staan er 4 man tegenover een klein leger inclusief een tank en die worden dus even ingemaakt) maar door de vele vlotte scene's is het toch best een aangename film waarbij je je niet hoeft te vervelen, persoonlijk vond ik hem beter als Into The Sun (de vorige Seagal film).

hij krijgt van mij 3 sterren

ohw nog even ter verduidelijking, de onderzeeboot komt NIET vast te zitten op de bodem van de oceaan, en er ontsnappen totaal geen vreemde stoffen waardoor mensen in mutanten veranderen, plotomschrijving klopt niet helemaal dus