Submerged (2005)

Verenigd Koninkrijk / Bulgarije
Actie

geregisseerd door Anthony Hickox
met Steven Seagal, Christine Adams en Gary Daniels

Vanuit een oude onderzeeboot leiden een groep criminelen en een wetenschapper een project, waarbij ze door middel van hersenspoeling de macht kunnen krijgen over gevangengenomen soldaten. Een groep gedetineerde commando's krijgt de missie om hier een stokje voor de steken, in ruil voor hun vrijheid.

avatar van Ajax&Litmanen1
Typische Seagal film. Weinig inhoud, veel (B)-actie.
Alhoewel deze niet eens zo heel slecht was, is het echt wel weer zon typische B film...alles is eigenlijk matig maar bij elkaar wel te genieten.

Goed, aan de hand van de laatste 30 minuten kon ik opmaken dat de film voor een Seagal DTV best goed in elkaar zat, maar waar het verhaal over ging was me niet duidelijk. Toch maar binnenkort aanschaffen.

avatar van johnboer
Altijd heerlijk om die Seagal te zien. Ook ik kan er nooit genoeg van
krijgen. Ik geloof dat ik sommige films al 3 keer heb gezien. En elke keer vliegt de tijd weer om. Deze film vond ik verreweg de slechtste.
Toch hoop ik dat hij als acteur nog een poosje mee kan en nog een aantal leuke films op zijn naam kan zetten.

plorp
Verhaal is egt tyfus vaag en verder snap je der gewoon geen hol van. Maar de actiescenes vond ik toch wel erg goed en maakt de film juist beter.

Wonderbaarlijke film die de potentie had best goed te zijn. Het gaat al meteen fout bij de aanwezig zijnde voice-overs, terwijl de stukken die Seagal wel zelf inspreekt best aardig geacteerd zijn, waarom het hier gedubbed is, is me daarom een raadsel. Daarnaast zijn er in het begin werkelijk afgrijselijke CGI te vinden met nepvliegtuigjes en dito ontploffingen. Maar daar komt ineens de actie, die zeer bloederig in beeld is gebracht op gang en komt er zelfs een heuse tank de tunnel binnenrollen, die zeer nette explosies veroorzaakt, waardoor mijn aandacht meteen weer gevestigd is.

De supportende cast doet het zeker niet verkeerd, helemaal door de grote stoet bekende Engelse acteurs (waarvan Vinnie Jones helemaal de show steelt), alleen ergerde ik me meerdere malen aan de slechte dokter en zijn saaie personage. De film had echter toch een aantal interessante scenes (de operascene bijvoorbeeld, humor (Vinnie Jones die langs rokende sopraanzangeressen sluipt en op het begin na redelijk spectaculaire actie.

Ik hink dan ook op twee gedachten bij deze film, want als de voicedubbing niet aanwezig was geweest en de actiescenes van constant niveau waren geweest, dan had ik hem zeker hoger beloond dan nu. Nu blijft het een vermakelijke actiefilm zoals er wel meer gemaakt zijn.

Ik vond dit een goede Seagal film. alhowel er maar 2 vechtscenes inzitten die best goed in beeld zijn gezet. Hij gebruikt hier meer klemmen en een klein mesgevechtje erbij.

de voice dubs vielen eigelijk best wel mee. ik kan begrijpen dat in sommige films voice dubs inzitten en dat kan irriteren, maar de man moet zijn stem natuurlijk ook goed in vorm hebben voor het zingen.

een goed verhaal en deed me toch weer een beetje terug denken naar Under Siege

avatar van Spetie
Matige actiefilm met Steven Seagal, wiens carrière met deze film ook weer een stapje de verkeerde kant opging. Tja bij Steven Seagal weet je wat je te wachten staat, Als het meezit veel actie en matig acteerwerk. Ik ben totaal geen fan van zijn films, maar mijn vrouw heeft er een zwak voor en dan kijk je natuurlijk wel eens mee. De eerste 45 minuten van deze film zijn erg vaag, rommelig gefilmd en er valt niet zoveel te genieten. De tweede helft van de film is gelukkig iets beter en dat is vooral te danken aan Vinnie Jones, die een aardige rol neerzet en ook wat humor aan de film toevoegt. Het is echter bij lange na niet genoeg om deze film met een voldoende te waarderen.

SvV
Seagal heb ik altijd een leuke acteur gevonden, niet dat hij goed kan acteren ofzo maar vind zijn actiefilms gewoon leuk om te kijken. Ook dit is gewoon een leuke Seagal acteifilm.

Die poster is trouwens wel dramatisch, lijkt wel een jaren 70 film.

avatar van Iron Maiden
Of gewoon low-budget.

avatar van niethie
Hele tijd geleden eens gezien tijdens een filmavondje, had ik beter niet kunnen doen want door dit dodelijk saaie gedrocht werd ik bijzonder snel moe. Maar goed als je Seagal's repotoir van de laatste paar jaren checkt kon het ook haast niet anders. Het meest ergelijke vond ik nog die donkere filter die ervoor zorgde dat de halve film niet te volgen was. Twijfel of ik wel moet stemmen aangezien ik een groot deel al verdrongen heb, maar aan mijn herrineringen en de negatieve punten hierboven zal een tweede kijkbeurt hoogswaarschijnlijk weinig verranderen, het zou het enkel maar erger maken.

1 ster dus!

avatar van Rulo
Had meer verwacht van Vinnie Jones:(

avatar van Lexcoaster
Toch wel een klein beetje ondergewaardeerd. De actie is uitstekend en erg vermakelijk, het verhaal slaat alleen zo nergens op dat je het vol met plotholes en onlogica zit, en daarbij boeit het je allemaal ook niet. Acteerwerk was niet bijzonder, Seagal kan knokken maar bakt er niks van als het op acteren aankomt. Vinnie Jones deed het wel goed, Christine Adams middelmatig.

Al met al veel cliché's en actie, maar weinig logica of diepgang. Is dat je ding, dan vermaak je je vast wel met dit vehikel. Wellicht was de film spannender geweest als hij van begin tot eind in een onderzeeër zou afspelen, wat hij dus niet doet. 2.5*

avatar van misterfool
eigenlijk vind ik dit een best leuk filmpje. het verhaal viel me juist mee. mindcontrolvind ik toch een intressante toevoeging op wat een standaard actiefilmpje had kunnen worden. de actie was gevarieerd hoewel het soms wat klungelig in beeld werd gebracht. Vinnie jones had hier echt een prachtrol. soms humoristisch(checkmate) soms gewoon stoer. seagal is natuurlijk geen volbloed acteur en hij acteert welinswaar een beetje stijf maar ik irriteer me er niet aan.

een van de betere seagal films 3,5* prima zaterdagavond vermaak

avatar van FunkStarr
Vermakelijk filmpje die mij helemaal niet tegenviel. De actie is dik in orde en Vinnie Jones is echt een meerwaarde in deze film.
Het verhaal is een beetje rommelig maar voor liefhebbers van actie zeker geen teleurstelling. Een dikke meevaller dus. 3*

Zeer matige actiefilm, wederom, die Seagal waardig is. Hij verdient simpelweg niet beter, zijn voorkomen is lachwekkend. Zwart kleed af, maar bij hem heeft dat weinig nut meer.. Dan nog zijn voice over die zeer regelmatig ingezet wordt. Het is dan ook geen verrassing dat de scenes zonder hem beter te pruimen zijn.

Het verhaal is ronduit slecht en het begin van de film ziet er ook nog eens erg goedkoop en knullig uit. Halverwege de film wordt het beter en de climax is zowaar nog best aardig. Jones heeft een vermakelijke rol, verder is de cast zeer matig.
Iets beter dan andere recente Seagal films, maar nog steeds zeer matig.

avatar van yeyo
Onsamenhangende troep die slecht gefilmd en irritant gemonteerd is.

avatar van Kr!kke
Typische Seagal-film, met zowat constant actie. Voor het goede verhaal moet je niet naar deze film kijken, maar dat weet je op voorhand als je een Seagal-film ziet (wat ik zeker niet als een negatief punt bedoel)

avatar van Sportingerke
Bulgaarse/Amerikaanse TV actiefilm.

Deze omschrijving in de krant had een groot alarm moeten laten afgaan in mijn hoofd dat riep: niet kijken!!

Vinnie Jones wou ik echter graag nog eens zien, maar de man waarvoor ik dit soort films kijk is natuurlijk Steven 'staartje' Seagal.

Nu zijn zijn films inhoudelijk meestal nogal flauw met een goedkoop verhaaltje, maar deze keer hadden de scriptschrijvers toch extra hun best gedaan om het ridicuul te maken.
Als we de filmindustrie mogen geloven zit Zuid-Amerika vol met aan lager wal geraakte Oostblok en Duitse criminelen.

Normaal kijk ik over dit 13 in een dozijn verhaaltje omdat de één op één gevechtsacties van Seagal veel goed maken.
Nu waren er echter weinig van dergelijke confrontaties en werd er naar mijn zin teveel met wapens gestreden.

Een afknapper.

avatar van 606
Weer eens gekeken en blijf het een prima film vinden.
Vette actie en leuk verhaal.

avatar van Pipoo!
Interessante cast, waar dan weer weinig mee gedaan wordt. Je ziet Seagal zijn specialiteit welgeteld 10 seconden en de combi met Vinnie Jones viel me toch wat tegen.

Het verhaal is een typische B-film format. Jammer.

1907
Ik ben van mening dat Gary Daniels wordt misbruikt in deze film, dat eindgevecht is een lachertje, net als alle eindgevechten in Seagals films.

avatar van jeroentjuhhhhh
Het betere werk onder de B-actie films. Seagal is weer top, Vinnie Jones kan het bijbenen en het hele team werkt eigenlijk goed als concept. Vlot begin met al spoedig veel explosieve actie. Aardig, leip, verhaaltje ertegenaan en je zit al snel op een hele comfortabele 90 minuten. Hij heeft ze al beter gemaakt, hij heeft ze al slechter gemaakt. Kan niet fout gaan voor de fans en daar behoor ik gelukkig toe.

Deze film klopt voor geen meter!!!!!!!

die dikzak van een seagal die Gary Daniels verslaat en dan ook nog eens binnen 30 seconden.
film is fictie dat weet ik ook maar dit kan echt niet hoor!!!
een waardeloose flutfilm van seagal. geef mij maar GLIMMERMAN,MARKED FOR DEATH, en alles wat hij voor under siege heeft gemaakt. er na zijn allemaal flutfilms.(Glimmerman en Exit wounds uitgezonderd)

Steven Seagal heeft vele hoogtes, maar vooral laagtes in zijn filmcarrière, en dis is er eentje uit die laatste reeks.
Slecht scenario en slecht gemaakte film.
Als ik één ding goed uit deze film kan halen dan is het de soundtrack, maar verder... rubbish !!

avatar van De Knip
Wat deed Vinnie in dit gedrocht? Je zit te kijken en je na dik een uur af te vragen: Waar gaat deze film over? Dan heb ik het nog niet eens over de knipperlicht-montages:

avatar van Buurman Zijlstra
De Knip schreef:

Dat hebben ze voor jou gedaan

avatar van oemoemenoe
de true volgens Steven Seagal in een leuk jasje met stoere lui gefilmd...

avatar van Alexander1900
'Eindelijk' weer een prima Seagal film en hij had er zelf ook zin in want ik kon hem betrappen op zijn lach. De film bevat veel actie en dit keer doet Seagal niet alles zelf en dat is zeker niet storend. Zijn teamgenoten (o.a. Vinnie Jones) konden mij wel bekoren. De locaties zijn afwisselender en niet zo goedkoop als zijn laatste paar films... Wel jammer dat ik het verhaal niet voor de volle 100% begreep.

Cijfer: 6,5 / 10